Je noemt twee mooie horloges: een sportief en een klassiek. Als het je enige horloge wordt zou ik gaan voor een middenweg, zoals een AT of een automatische (non-hi beat) Grand Seiko. Beide kunnen altijd en zijn tweedehands prima te krijgen voor je budget.
Als je meerdere horloges hebt zou ik gaan voor die waaraan je over een maand nog het meest denkt. En dan is een quick set date inderdaad wel erg handig zoals @Yorick al aangaf. Dat de Seamaster ook zakelijk/bij een pak kan ben ik dan weer niet met hem eens maar dat is zeer persoonlijk.
Waardevast? Als je adviesprijs betaalt mag je flink afschrijven… Als je “grijs” koopt valt het best mee. Je zal dan een 10-15% laten als je er snel weer vanaf wilt zonder stickers…
Is uit 1971, was 2,6K, volledig (en goed; ook qua uurwerk) gereviseerd. Daar zijn ze voor te vinden, maar je moet wel weten waar te zoeken. PB anders maar, anders noem ik ze zo vaak dat ik reclame lijk te maken. Pic van enkele maanden terug, wel van mezelf.
Draag 'm nu ook trouwens; het ontbreken van quickset-datum is iets waar je je op een gegeven moment bij neerlegt. Hij staat op dit moment op de 8ste.
Ik zou de Omega doen! Maar dat komt omdat ik het ook gewoon een hele mooie duiker vind die je ook nog eens moeiteloos bij een pak kunt dragen. Benieuwd naar je keuze!