Hallo, ik ben op zoek naar mijn eerste echte horloge. Mijn budget is 2800 euro. Hiervoor kan ik een nieuwe omega seamaster co-axial 41mm jaar 2015 of een vintage rolex datejust 1601/16014. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Bedankt.
Persoonlijk vind ik de Omega mooier, maar is puur een kwestie van smaak natuurlijk.
Als je maar 1 klok hebtā¦de Seamaster.

Is die Rolex geserviced?
Wel iets om rekening mee te houden aangezien āeen serviceā een lieve duit kost!
Verder kiezen welke jij het mooiste vind.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Omega: schitterende āklokā
en mooier 41mm formaat!
Ze hadden niet verder uit elkaar kunnen liggen.
Keuze maken is dan ook lastig. Op dit moment de DJ.
Oei, moeilijke keus, mn collega heeft een 1601(helaas op natoš) en die is wel erg mooi (lees: onopvallend sjiek) (op een andere band dusš
)
Enig āpuntjeā is de servicehistorie van dit model.
Ik heb meer met Omega maar die stalen band van die Seamaster vind ik echt niet mooi (sluiting en links) (zeer persoonlijk uiteraard)
Wat zegt je gevoel? Waar word je blij van? Wat vind je belangrijk? Modern of vintage, maatvoeringā¦
Je kiest echt echt twee uiterstenā¦succes daarmee!
Seamaster
Ben het met jullie eens. En het maakt het juist zo lastig dat ze zo verschillend zijn. Ik vind het beide wat hebben. Weet iemand ook hoe waardevast een omega seamaster is? Rolex is redelijk waardevast heb ik begrepen. Maar geldt dit ook voor de vintage horloges van Rolex?
Mag een Speedmaster Pro ook meedoen?
Moet gebruikt ook lukken voor dat budget.
Mooiere stalen band en zeer veelzijdig
Staat mooi op alle leren en nato banden
Ja de rolex heeft een service beurt gehad. Anders ben je daar met gemak ook 500 euro voor kwijt.
Ook naar gekeken maar dan vind ik persoonlijk de nieuwe uitvoering van de seamaster mooier.
Seamaster.
En voor minder dan je budget ook nieuw in de stickers te krijgen.
Mijn mening, ik zou de SMP-C lekker links laten liggen en voor de 2254.50 gaan, je krijgt dan een slanker (lees minder dik) horloge, iets lichtere kast en band met bovendien geheel verzonken clasp wat het draagcomfort ten goede komt. En het uurwerk heeft een hogere beat-rate dus iets vloeiendere secondewijzer. En natuurlijk de prachtige swordhands en waanzinnig veel lume. En niet te vergeten nog echt 100% Omega Made, zonder inbreng van Swatch Group. 
https://c1.staticflickr.com/7/6108/6241309881_2949723c8a_z.jpg
Heb je ze beiden al gepast?
Welke vind je het mooiste en zit āals gegotenā als je em om doet?
Als jeje als Gollum begint te gedragen weet je dat je het juiste klokje om hebt 

co-axial 
Deze twee horloges liggen qua type zo ver uit elkaar dat ik denk dat ze er uiteindelijk allebei wel zullen komen!
Maar om mee te beginnen zou ik voor de Omega gaan. Kan je zowel business als casual goed dragen, terwijl de Rolex meer een dresser is. Voordeel van de 16014 tov de 1601 is de quickset van de datum. Is wel verdraaid handig hoor!
Seamaster natuurlijkā¦
No brainer