Omega seamaster cosmic 2000

Besten,
Na twee maanden heb ik mijn seamaster terug van omega :slight_smile:
Wie kan mij meer vertellen over dit model? Ik ben niet in het bezit van een omega of verzamelaarsboek, ben al enkele maanden bezig om informatie te vinden maar ik kan bijna niks vinden, op de omega site staat dit model alleen als day-date met een cal 1012.
Ik heb het horloge van mijn vader gekregen die het in '72/'73 heeft gekocht. De wijzerplaat heeft een paar oxidatie vlekjes en de kast heeft een paar beschadigingen maar ondanks dat een prachtig horloge met grote emotionele waarde.
De foto doet het horloge niet echt goed maar ik had een close-up nodig in verband met een conflict met een juwelier die de wijzerplaat heeft beschadigd (deukje 5 uur index). Betere fotoā€™s volgen!!
Alle informatie is welkomā€¦
Welk caliber? Hoeveel rotaties nodig (ivm watchwinder) en welke richting of beide richtingen? hoe lang in prodctie geweest en hoeveel? orginele band?


Dank,
Ger

Jouw model is een Seamaster Cosmic 2000 Date Automatic Gents. Deze is in productie geweest van 1972 t/m 1980.

Er was een Seamaster Cosmic 2000 automaat met dagaanduiding voor zowel dames als heren, en een dag/datum uitvoering.

De damesuitvoering had het caliber 681
De herenuitvoering (datum) had het caliber 1012
De uitvoering met dag/datum had caliber 1022

gr,
Hans Mennink

Zeg Hans, wat betekend Cosmis eigenlijk? Heeft dat met de kast te maken dat deze alleen via het glas ā€œte openenā€ is of is dat niet bij elke Cosmic?

Dank voor jullie reacties!!
Mocht er nog iemand informatie hebben dan hoor ik het graag!
Welk boek waar dit horloge in staat kan ik het beste aanschaffen?
Groet Ger

zie hier een Omega seamaster cosmic 2000 met dag en datum aanduiding.
deze draag ik met veel plezier om mijn pols m.n. op casual day.

en nog eentje

Mooie klok, bijna net zo mooi als die van mij :wink:
Uit welk jaar komt ze? Heeft ze een speciale waarde of een ā€˜gewoneā€™ vintage?

Hier heb je nog een zusje van je horloge. Mooie klokken vind ik.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,35887,35887#msg-35887

Zoals beloofd een foto waar het horloge er veeeeeel mooier uitzietā€¦


groet, ger

Mooie foto, geeft een goede indruk van een prachtig horloge.

Groeten,

Stefan