Omega seamaster cosmic 752

Goedemorgen, net nieuw en toch/dus al een vraag; heb enkele horloges (beginner) o.a. een Omega Cosmic Seamaster, 752. Er zit nu een metalen Omage bandje op, mooi licht, maar niet origineel. Het sluit niet al te best aan. Verder mooi horloge (zie mijn profielfoto); Vraag is: welk bandje past bij een dergelijk horloge, ik neig er een leren bandje (bruin/zwart kan allebei denk ik) aan te zetten. Hoor graag de mening van de meer ervaren verzamelaars. dank! groet, Ton

Beste Ton, upload een paar foto’s ter verduidelijking

Hier alvast een; ik maak er later meer, dank voor de reactie! Groeten uit Japan

2 likes

Nog eentje; het bandje heb ik er nu afgehaald en op een andere Omega gezet; dat past al beter.
Ton

1 like

Die band is inderdaad te smal en dus niet passend/correct bij dit horloge (althans, niet met deze endlinks. Je kunt ook proberen uit te vissen wat hier voor endlinks op zouden passen).
Maar een bruine, zwarte of een donkerblauwe band zou hier ook goed op staan denk ik. Sowieso een mooi horloge! :thumbsup:

1 like

Even contact opnemen met Ko, die weet wel raad. :slight_smile:

Dank!

1 like

Mijn andere " Duitse" Cosmic, ben geloof ik wel weg van dit model. Ben nog niet zo bekend met de vintage Seiko’s, maar een Grand Seiko is hier makkelijk te krijgen voor een redelijk bedrag! De nieuwe Grand Seiko’s zijn ook bij de " gewone" electronicazaken te koop. Vinden gretig aftrek, ook jongeren dragen hier horloges; men is erg op kwaliteit etc. en " merken" , maar ook op Japnse waren is mijn indruk. Goed voor de vintage markt dus, want men verkoop ook graag en de brtrouwbaarheid hier is ongekend! Ik zet nooit mijn fiets op slot etc. Even ene cultuurschok voor de ’ Hollander’ …Ton

1 like