Ik heb kans deze Omega Seamaster Cosmic Jumbo 37mm uit 1964 over te nemen. Vindt hem zelf erg mooi ook de kastvorm, maar ken de kastvorm zelf niet tegen bij modellen uit 1964 dus dacht even checken met de experts hier Als er nog andere rare dingen opvallen dan hoor ik het ook graag!
Bij voorbaad dank en als er meer foto’s nodig zijn dan hoor ik dat ook graag!
Ik ben geen expert maar ik heb wat moeite met de lege ruimte tussen seamaster en cosmic. Lijkt wel of de naam scheef staat (of cosmic). Kan ook door de foto komen maar ik heb idee dat ik dat op iedere foto met de dial zie.
Wat vind je als je het referentienummer in google gooit?
Kroon- en palrad plus bijbehorende schroeven zijn wat roestig. Eigenlijk 100% zeker dan ook wat roest in het wijzerverzetwerk/opwindmechanisme. Hoeft niet onoverkomelijk te zijn, maar doet wel iets af aan de waarde.
Zou ook een servicebeurt incalculeren. Dit zijn pittige werkjes, met dag/datum en quickset. Paar honderd euro al gauw, als je goed werk wilt en een nieuwe opwindveer - en die zijn duur voor deze calibers.
De wijzerplaat is erg slecht opgemaakt, slordige belettering en lijkt me dus niet origineel. Naast het roest in het uurwerk is dit horloge niet meer dan 250 euro waard zou ik zeggen.
Dank voor het advies allemaal. Had het zelf nooit gedacht dat dit een redial was, maar zie nu ook alles wat mis is nadat jullie het hebben opgemerkt. Dit samen met de roest in het uurwerk hebben mij laten beslissen het horloge aan mij voorbij te laten gaan. Nogmaals heel erg bedankt en ik ga lekker door met zoeken naar een juist exemplaar!