Omega Seamaster Cosmic Meister

Hallo allemaal! Ik ben van plan om dit horloge aan te schaffen, een Omega Seamaster Cosmic Meister. In zeer mooie staat en de originele band er nog op! Wat vinden jullie?

1 like

Ik twijfel een beetje over die wijzerplaat. Bij de 12u marker lijkt het alsof die niet recht loopt met de minuten streepjes, dat is vaak een teken van een heropgemaakte wijzerplaat. Voor de waarde is dat minder goed, deze Cosmics zijn ook goed te vinden met wel originele wijzerplaten.

Het kan ook de lichtinval zijn of de spiegeling van het glas, heb je meer foto’s? Liefst ook van het uurwerk.

Deze is toch wat anders, ook qua wijzers: Omega Seamaster Meister Cosmic Watch 1960s - 1970s | eBay

1 like

U zou wel eens gelijk kunnen hebben. Hij loopt wel op 2 sec. per dag maar misschien is het een service dial en daar hou ik ook niet van. Komen nog wel modellen die wel goed zijn! Beetje geduld kan soms wonderen doen!! Bedankt voor u mening.

1 like

Volgens mij correct hoor @KaiseRRuby die 12 uur marker. Toch denk ik een opnieuw opgemaakte wijzerplaat. Kijk maar naar het font wat in mijn Cosmic is gebruikt. Ook omdat het net allemaal te dik is:

2 likes