Omega Seamaster Cosmic

Hallo,

Mijn vader is onlangs overleden en dit horloge is van hem geweest en nu in mijn bezit. Voor mij heeft het emotionele waarde maar ik vraag mij ook af hoe oud het is en wat voor financiele waarde het evt. vertegenwoordigd. Verder ben ik op zoek naar een horlogemaker gezien het knopje aan de zijkant ontbreekt.

Alvast hartelijk dank,

Martin

2 likes

Het is een gold plated model? Die zijn altijd lastig bij deze vanwege de gold plated achterkant. Waarde goed werkend (afhankelijk van de staat) zou ik zeggen 3-500 euro.

Ja, gold plated. Welke periode werden deze verkocht, weet je dat ook? En dank voor je antwoord ook! :+1:t2:

Tip, omega heeft een hele goede sectie met vintage horloges. Daar kun je makkelijk op basis van het modelnummer terugvinden wanneer hij gemaakt is en wat voor uurwerk erin moet zitten.

Dank! Ik ga hier zeker even kijken! :+1:t2::+1:t2:

Ik meen dat dit model in de jaren 70 is geproduceerd, om het precies te weten moet je de achterdeksel eraf halen.

1 like

dit model heeft geen achterdeksel maar een monocoque kast. eind 60er jaren met uitloop naar begin 70.

3 likes

Denk omstreeks 1970 inderdaad.

1 like

Dat maakt het voor mij extra speciaal gezien dat mijn geboortejaar is : 1971. Ik ga morgen naar de juwelier om eea te laten onderzoeken.

Klopt, even vergeten, dank!

2 likes

Hier kan je kijken of er een horlogemaker in de buurt zit.

1 like

Dank je wel!

1 like

Gecondoleerd met je vader…
Mooi horloge, het opknappen wel waard!
Lederen bandje er op i.p.v. die FixoFlex en dragen maar :+1:.

2 likes

Ja dat is voor een horlogemaker vergelijkbaar met een gynacoloog die door de brievenbus moet diagnotiseren :innocent: :rofl: :scream: :sunglasses:

1 like

In plaats van een juwelier kun je beter een Omega erkent service center opzoeken. De juwelier gaat het opsturen aangezien (en je flink extra hiervoor laten betalen) er bij dit exemplaar de helft van de gedeelde opwindas + kroon weg is. Iets waar lastig aan te komen is voor iemand die geen toegang tot originele onderdelen heeft. Zo’n as bestaat uit 2 gedeeltes en door slijtage kan zo’n koppeling minder strak worden waardoor kroon en 2 helft verloren raken. Beste is om dan ook beide gedeeltes te laten vervangen. Aangezien het een dierbaar aandenken aan je pa is zou ik hem ook meteen laten onderhouden.

Gr
Men

1 like

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord en advies. Ik volg dit op!

@horloge24 is een officiële Omega hersteller. Dit horloge en bijbehorend verhaal verdient een top behandeling.

2 likes