Omega Seamaster Database - show your sources

Hi Allen,

Zodra ik het weer wat minder druk heb wil ik beginnen aan een uitgebreide Omega Seamaster Database.
Wat je voor de Constellation en Speedmaster al hebt ontbreekt naar mijn mening nog een beetje voor de Seamaster terwijl dit toch het langstlopende model van Omega is.

Wat er in ieder geval in komt:

-Uitvoeringen (zijn er een heleboel dus genoeg werk te doen)
-Serienummers en productieaantallen
-Fonts en voorbeelden van wijzerplaten per periode en uitvoering

Ik begin binnenkort met de informatie verzameling en, buiten de bekende bronnen, vroeg ik mij af of jullie nog van het bestaan van andere databases/bronnen weten. Hoe meer hoe beter!

Ook foto’s van je eigen vintage Seamaster met periode correcte wijzerplaten, kronen etc. Zijn allemaal welkom. Probeer zo volledig mogelijk te zijn.

Het wordt een hele klus, maar ik heb er zin in en het zal hopelijk helpen met het correct identificeren van wijzerplaten en horloges uit een bepaalde periode. Zeker bij jaren 50/60 modellen zal het een verademing zijn.

Welke bronnen gebruik jij voor het zoeken van Seamaster informatie?

6 likes

Ga dit draadje lekker volgen. Ik liep hier vorig jaar ook al tegen aan dat de info niet beschikbaar is net als de speedmaster bv. succes met het project!

1 like

Poeh, dat wordt een aardige klus denk ik, vergeleken met de Speedmaster en Constellation heeft de Seamaster echt veel meer referenties en diverse wijzerplaten per referentie. Desondanks een mooie zoektocht. Wens je veel succes! (Van de SM300 is al het een en ander te vinden uit deze periode)

1 like

Klopt de sm300 heeft al een aardig uitgebreide database. De focus zal bij mij in eerste instantie liggen op de jaren 50/60 Seamaster dresswatches aangezien daar de minste informatie over te vinden is en de meeste redials voorkomen.
Zal in een later stadium worden uitgebreid met jaren 70-nu en andere soorten.

1 like

Altijd leuk om doorheen te spitten

2 likes

Als je nu eens begint met de Seamaster 600 modellen, dan kan ik ook weer door :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

5 euro

1 like

:joy::joy::joy: als ik je daarmee kan helpen. Wil ik wel een vermelding krijgen:see_no_evil:

1 like

Hier alvast m’n eigen 600 (135.011)
Helemaal origineel behalve het plexiglas:

3 likes

gaaf cross hair dial. Kom je niet veel tegen en zeker niet in deze staat :ok_hand:

edit: zijn de wijzers niet meer origineel dan???

1 like

Wijzers ook, aangepast hierboven.

Een van de coolste wijzerplaten van een Seamaster in my opinion!

1 like

Zeker heel gaaf. Ben ook zeker fan van military style uitvoeringen, met de driehoekige 5 minuten markers.

1 like

Absoluut! Maar alleen als ze niet gerelumed zijn.

1 like

Er schijnt een Seamaster Only boek aan te komen vergelijkbaar met de Moonwatch Only boeken. Release mid 2020.

1 like

Focus zou voornamelijk liggen op de 300 modellen volgens de auteur.

1 like

Zou vooral gaan om de duikers bij dat boek

1 like

Ik heb zelf https://www.amazon.co.uk/gp/product/0847865401/ , From Seamaster to Seamaster: The First 70 Years, erg mooi maar beperkt qua informatie/history. Wel goede afbeeldingen

2 likes

1 like

M’n exen:

Seamaster 600, Seamaster Calendar, Seamaster Cosmic en Seamaster Chronometer
image|375x500

1 like

De cosmic mist zie ik:

1 like