Omega Seamaster De Ville 1969 automatic

Hi allen,

Ik sta op punt deze Omega Seamaster De Ville automatic te kopen.
Ik heb alleen wat vragen ivm de echtheid en de waarde. Ik ben nog geen kenner op Omega vlak.
Kijken jullie even mee?

Info voorhande:

  • kal. 501
  • 34mm kast / 11mm hoog
  • bouwjaar 1969

Foto’s:

Wat denken jullie ivm echtheid?
Mij lijken de wijzers niet helemaal juist.

Wat denken jullie ivm prijs?

Alvast bedankt!

Ik denk dat ie wel echt is, maar een ‘Franken-watch’.
Wijzers waren volgens mij normaliter anders, de kroon is volgens mij ook vervangen (oogt nogal groot) en hij heeft een keer een polijstbeurt gehad zo op het zicht.

Zo ziet een nette '69er er uit (andere wijzers en kroon):

3 likes

Als hier een cal 501 in zit dan is hij niet van '69 maar eerder van '59 en als deze van '59 zou zijn dan klopt er meer niet…kortom een samengesteld horloge wat voor een liefhebber generlei waarde heeft…
Ik zou even verder zoeken…

2 likes

Handwinder versie 600 serie caliber. Ook hier andere wijzers en kroon. Inderdaad samengesteld horloge denk ik ook.

1 like

De wijzerplaat en indices zijn wel in érg slechte gevlekte staat; waarom wil je deze zo aanschaffen?
(Verder vind ik de kast ook maar in matige staat.)

Ik betwijfel óók of de kroon en wijzer wel bij dit model horen maar weet dat niet zeker.

Verder jammer dat zo op het oog het originele Omega gespje er niet bij zit.

Ik zie weinig positieve punten om voor dit horloge te gaan! :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Dank jullie wel allemaal!
Het is duidelijk, ik ga m niet kopen.

Heel erg bedankt voor de reacties!

3 likes

Volgens mij wordt ie nu op Marktplaats aangeboden met een stukje misleidende tekst:
https://link.marktplaats.nl/m1560130582

quote:
In nieuwstaat en geheel origineel: Omega-logo in het glas, op de kroon en uurwerk en wijzers zijn uitzonderlijk + originele band van omega lengte 22cm

‘nieuwstaat’… ‘geheel origineel’…
afbeelding

:zipper_mouth_face:

1 like

Hierbij wat foto’s van een 1967 Omega Seamaster De Ville Automaat, wellicht heb je er wat aan. Bij deze is de kroon een aantal jaren geleden vervangen door een originele, nieuwe kroon met Omega logo. Horloge inmiddels niet meer in bezit, verkocht aan mede HF lid.

1 like

Als ik dit goed zie is dit een 166.020 kast (frontlader). Heb ik zelf ook. Dit combinatie is naar mijn weten inderdaad niet met deze wijzers geleverd maar met de smalle rechte wijzers. De kroon is zeker niet origineel. Kan een service kroon van later zijn. Echter het logo op de kroon is heel dun en ik kan de ribbels niet volledig tellen en vergelijken. Mijn gok is dat de kroon niet origineel is.

De case vind ik persoonlijk nog wel meevallen. De facetten zijn nog zichtbaar. Heb ze zeker erger gezien. Hieronder mijn 166.020 (die overigens ook niet 100% origineel is omdat ik de hele case heb laten vergulden). Ter info.

1 like

Wel een verschil met de indices op de 3, 6 en 9; die zijn ‘dubbel’ bij het aangeboden horloge.

Ik vind het gewoon nogal sneu/droef/haram dat die marktplaats aanbieder met dergelijke termen schermde bij dit horloge.
En zelfs als je niet zou weten dat die wijzers en kroon niet klopten, dan nog kun je toch moeilijk iets met zoveel patina omschrijven als ‘nieuwstaat’.
Advertentie is verwijderd trouwens. :thinking::expressionless:

1 like