Omega Seamaster De Ville authentiek

Daar durf ik geen eed op te zweren, want ik ben geen Omega kenner. Ik ken ze niet allemaal. De zestiger jaren Omega’s Seamaster die ik ken- inclusief die van mij- hebben het oorspronkelijk wel. Maar er zijn hier veel mensen die het beter weten dan ik. Ik vergelijk alleen met wat ik uit eigen ervaring ken of heb. Jan @Omega_73 weet hier meer van denk ik :slightly_smiling_face:

2 likes

Dat is een hele mooie Jan! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Volgens mij zo goed als exact dezelfde als die van mij, behalve dat hij in staal is. :slightly_smiling_face: Mooi horloge!

Ook het 601 uurwerkje onder de kap?

1 like

Geen idee eerlijk gezegd, heb hem in 2017 of 2018 al verkocht en ik vind horloges over het algemeen dicht al mooi genoeg, dus bij mij gaan ze zelden open :grinning:

1 like

Gelijk heb je; daar heb je meteen ook een zorg minder aan. :grinning::wink:

1 like

Vraagje over Omega: is elke De Ville gelijk een Seamaster De Ville of is dat een aparte lijn ?
Heb nl. laatste een vintage De Ville lady gekocht, waarvan de verkoper ook zei dat het een Seamaster was/is. Hij noemde 1973 als jaartal, hoe is dit vast te stellen bij Omega ?
(dat zijn twee vragen…)

1 like

Ik begreep dat dat tegenwoordig algauw zo’n 30 Euro scheelt als je een origineel glaasje wilt :wink:
De waanzin ten top.

2 likes

Een De Ville is géén Seamaster.
De Ville is tegenwoordig de wat meer dressy lijn, waar de Seamaster een duikhorloge/waterdichte lijn is.

Seamaster De Ville is een soort mengeling uit een beperkte periode in het verleden van de 2 modelnamen.

Als op het dameshorloge alleen De Ville staat, dan is dat wat het is. Geen Seamaster dus.

1 like

Je vraag over de deville lijn is al keurig beantwoord door @Bernard.

http://chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

Wat jaartal betreft kun je je houden aan deze serie nummers. Of in het archief kijken op de officiële omega website.

1 like

Dank aan u beiden !

2 likes