Omega Seamaster De Ville authentiek

Hoi allen,

Ik lees al een poos mee op het forum, maar heb pas deze week mijn eerste vintage horloge gekocht (wat natuurlijk naar meer smaakt voor de toekomst!). Natuurlijk reden om mij aan te melden en actiever te worden.

Ik heb een Omega Seamaster De Ville uit eind jaren ‘50 / begin jaren 60’ gekocht voor een schappelijke prijs. Nu heb ik talloze topics gelezen omtrent het beoordelen van de dials van Seamasters om te zien of dit horloge niet een redial is en begin ik toch wat te twijfelen. Wat is jullie mening?

4 likes

Ik zie weinig verdachts aan je wijzerplaat, volgens mij is deze wel in orde. :+1:

2 likes

Ik zie ook niets verdachts aan jouw horloge. Hier is de mijne, zonder datum weliswaar, maar toch goed om even te vergelijken. Die van mij is 100% origineel bevestigd en goedgekeurd. :grinning:

Je kan nog wel even op het glaasje kijken in een hoekhouding. Dan staat als het goed is heel klein in het midden het Omega teken gegraveerd. Zo niet, dan is het glaasje niet origineel, maar dat maakt niets uit. :+1:

1 like

@flowert: goed om te horen! dank voor je input

@Klokkengek: voor zover ik kan zien zijn de ‘Seamaster De Ville’ letters hetzelfde als de mijne. Goed nieuws dus. Overigens zie ik inderdaad een markering midden in het scherm (iets te klein om met mijn blote oog goed te zien), dus ik ga ervan uit dat het glas ook origineel is.

2 likes

Hartstikke mooi!:+1:

Veel plezier ermee en welkom op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:wink::ok_hand:

2 likes

Veel plezier hier en uiteraard met je mooie Omega!

Waar zat jouw eigen twijfel mbt evt re-dial dan? Iets specifieks?

@H-plar: niet iets specifieks. Mijn twijfel kwam meer door de lage prijs en de vele verhalen over (soms goede) redials van Seamasters en het feit dat de dial echt nog heel erg gaaf is (op de foto niet goed zichtbaar; alleen glas heeft wat krasjes).

1 like

hier de mijne lettertype de ville is anders

Tja. Over deze heb ik mijn twijfels.

@Mark020: bedoel je de mijne of de Seamaster van @stev3?

Over deze twijfel ik ook, mn “De Ville” staat er raar op.

1 like

Ah, ok. m.i. is het ook origineel, gewoon een mooie dial die weinig water heeft gezien waarschijnlijk.

1 like

gedateerd 1961

Lijkt mij absoluut correct, mijn (ex) SDV is dan wel geen automaat, minder luxe qua opgelegde tekst en markers, maar vrijwel zelfde periode en typologie. Wijzerplaten uit deze periode zijn vaak ongekend goed bewaard gebleven, zie ook het item dat @Slin daarover gestart heeft. En geniet er gewoon lekker van!!

3 likes

Die van @stev3

Och twijfels heb ik niet echt bij die van @stev3 - vind het zelfs wel een mooie stijlmix. Zeldzaam ja, met die wat sierlijker letters voor De Ville maar niet noodzakelijk Fake danwel Frankenstein denk ik… dit lettertype komt echt wel eens vaker voor?! En wanneer het toch een zestiger jaren model is, toen vrijwel elke DE VILLE met blokletters werd uitgevoerd, zou het ook nog kunnen dat later ooit een redial bij Omega heeft plaatsgevonden…


1 like

Als ik het goed zie in die van @stev3 lijkt de V recht en de ille schuin, dat vind ik vreemd uitzien.

1 like

Hebben alle Omega’s dit ?

1 like

Ter vergelijking, de mijne is een NOS horloge.

4 likes