Omega Seamaster de Ville Automatic kapot

Goedemorgen,

Zojuist is m’n Omega Seamaster de Ville Automatic uit 1966 kapot gegaan… Tijdens mijn werk (in de accountancy, dus geen fysiek werk) wou ik even op m’n horloge kijken hoe laat het was, deed ik met m’n rechterhand het horloge goed om de pols maar toen voelde ik vol de wijzers :frowning:

Na gezocht te hebben was het glasplaatje nog nergens te vinden. Glasplaatje (was origineel) en wijzers zijn dus kapot zo te zien. Zie ook de foto’s onderaan.

Ik heb het horloge in maart 2016 gekocht bij Vintage Portfolio uit Oostenrijk.
Hier gaven ze 6 maanden garantie op het horloge, dus geen garantie meer.

Iemand ideeën of weet wat dit gaat kosten? Suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt!

Groeten Jelle

1 like

Zonde en ik zou er iig een mailtje aan wagen. Een glas zal niet de wereld kosten en zoek even in ervaringen met rubriek in de omgeving van je woonplaats. @koen heeft de mijne iig netjes onderhanden genomen.

2 likes

Goedenavond,

Heel vervelend!
Er mist hier helaas wel wat meer dan alleen het glas. De lunette mist ook. Glazen voor een seamaster de ville zijn lastig vindbaar en zijn vrij duur (minimaal 40-50 euro). Voor het idee, een normaal merkloos acrylglaasje kost nieuw 3-5 euro. Ik zou niet weten waar een nieuwe lunette gevonden kan worden, wellicht op eBay oid? De kosten daarvan schat ik tussen de 50 en 100 euro.

Een nieuwe set wijzers voor een seamaster van exact het juiste type zal ook wat lastiger vindbaar zijn, en rond de 50 euro of meer kosten.

Ik denk dat je het beste eerst kan hopen dat de onderdelen gevonden kunnen worden, en daarna na kan gaan denken over de hoge kosten.

Succes ermee!

Met vriendelijke groet,
Koen

4 likes

Hoi Jelle,

Dat is spijtig om te horen, maar ik heb misschien de oplossing :slight_smile:

Ik heb zo’n horloge liggen, in een stapeltje horloges die allemaal klaar liggen om opgeknapt te worden. De wijzerplaat is ietsjes anders, maar het is zeker uit dezelfde periode. Ik denk dus uitwisselbaar.

Er zit niet de originele band aan en ook de kroon is niet origineel, maar verder ziet het er allemaal redelijk uit en de onderdelen die jij nodig hebt zitten er allemaal in goede staat op.

Ik heb het een paar uur geleden gelijk gezet en het loopt ook nog op tijd. Je zou er een mooi donorhorloge aan kunnen hebben.

In het uurwerk zelf heb ik niet kunnen kijken, omdat het een ‘frontloader’ is die je met een speciale tool moet openen. Zo’n tooltje heb ik niet.

Als je interesse hebt hoor ik het graag, dan mag je het klokje voor een aantrekkelijk prijsje overnemen.

Diameter is 35 mm, zonder kroon, en bandaanzet is 18 mm.

Hopelijk kijkt @koen mee, dan kan hij misschien bevestigen of ik het bij het juiste eind heb :grin: :relaxed:

Groet, Harry

5 likes

Iemand die even snel het type/kastnummer weet zodat ik verkrijgbaarheid kan checken?

Bedankt voor je antwoord! Als @koen het weet, graag :slight_smile:

Hoor het graag even Koen of dit mogelijk is!

Ik heb tevens een prijsindicatie gekregen van Vintage-Portfolio, hij geeft aan dat het ca. 300 euro kost om het te maken. Is dit reëel?

1 like

Kan ik dit zien op het horloge zelf? Dan kan ik even kijken!

Heb ook nog foto’s van het uurwerk namelijk (als dit nodig is). Zie hier:

Heb nog meer foto’s als het nodig is!

Hoi Jelle,

Dus Portfolio heeft de onderdelen voorradig ?

Als je de bedragen die @koen noemde bij elkaar optelt kom je grofweg aan 200 Euro en dan moet het natuurlijk nog gemaakt worden. Dat laatste is voor een horlogemaker natuurlijk niet veel werk, als er geen andere dingen aan mankeren of geen service nodig is.

Ik zal je een PB sturen inzake wat ik voor mijn horloge zou willen hebben. De onderdelen zijn volgens mij uitwisselbaar, mijn horloge is hetzelfde model en uit dezelfde periode, maar zoals gezegd zou ik dat met Koen of een andere expert even checken.

Vriendelijke groet,
Klokkengek.

Ik heb het horloge gekocht van Klokkengek, bedankt!

Ik ga nu naar een horlogemaker om het horloge te maken. Dan is iedereen op de hoogte!

2 likes

Heel veel plezier ermee en hou ons op de hoogte over hoe het resultaat er straks uitziet! :relaxed:

1 like