Omega Seamaster De Ville : checken voor koop

Dag,

Ik heb eerst een verzoek gedaan op het forum naar een Omega Seamaster De Ville. Hier heb ik eentje uit gekregen die er naar mijn mening goed uitziet. Ik wilde toch nog even polsen op het forum wat jullie ervan vinden. Het is geen automaat maar een handopwinder. Hij lijkt wel in hele mooie staat. Prijs is 675. Foto’s:

4 likes

Mooi horloge, maar persoonlijk vind ik het aan de dure kant.
https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1203005673-omega-seamaster-automatic-1955.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=32

Dit is misschien een alternatief, al is het ook sterk geprijsd.
Misschien wat onderhandelen

Inderdaad een mooi exemplaar, maar er mag van mij ook een kleine 200 euro van de prijs af (zelf kocht ik zo’n zes jaar geleden een maagdelijk exemplaar voor 275, maar das war einmal).
Kroon is wel Omega, maar eigenlijk hoort er zo eentje op te zitten:

Toch blijf ik het een raar gezicht vinden die gouden bezel , goldcapped lugs en de rest van staal.

Helaas zijn de prijzen de laatste tijd enorm gestegen :frowning: Ik vind hem ook aan de dure kant maar wel een erg mooi exemplaar. Jij denkt dat de kroon niet klopt dus? Wel apart dat de rest van de staat zo goed is maar een verkeerde kroon.

Ik heb liever alles van goud maar dan wordt het prijskaartje ook een stuk duurder. Dan is dit een middenweg.

Kronen en stiften worden om de haverklap vervangen, omdat ze nogal eens stuk gaan. Maar een originele is niet moeilijk te vinden, bijvoorbeeld op eBay.

Hij is ook wel mooi,maar ik had dan liever of helemaal staal of ook de kast in goldcap (80micron)

Of massief goud, zoals een van mijn SDV’s: :heart_eyes:

4 likes

Mocht je hem nog kwijt willen, hoor ik het graag! Maar over het horloge van de beginpost, behalve dat hij aan de dure kant is niet echt opmerkingen etc?

Gewoon een bod doen, de Omega ziet er goed en origineel uit.
Daar heb je een leuke horloge aan.

Kast en wijzerplaat zijn in mooie originele staat, zo te zien. Voor de volledigheid zou je een blik op het uurwerk moeten werpen en de servicegeschiedenis kennen - en op zijn minst moeten weten hoe het horloge loopt. Maar ik neem aan dat de verkoper je dat wel kan vertellen.

1 like

Hoi Ralph,

Volgens mij een mooie Omega!

Wel (gewoon voor de zekerheid) even in het uurwerk kijken en vragen naar de geschiedenis, voordat je hem koopt; zelfde als wat @Watch4Beauty zegt. :relaxed:

Succes! :+1:

Zijn er andere mensen hier die dit exacte horloge bezitten en kunnen bevestigen dat de wijzerplaat origineel is en dat de wijzerplaat niet is opgemaakt?
Het ziet er nogal perfect uit en daarvan word ik soms wat paranoia?

De prijs vind ik eerlijk gezegd niet onredelijk hoog (met het voorbehoud van de wijzerplaat) maar misschien koop ik gewoon wel hele dure horloges? :smirk:
(verder kocht ik in 1980 ook voor 50 (gulden) cent een ijsje maar dat terzijde :sunglasses:)

Suggesties over geheel gouden varianten zijn in mijn ogen nogal onzinnig want die zijn daarmee ook een stuk kostbaarder.

Voor de originaliteit van de wijzerplaat zou ik mijn hand in het vuur durven steken. Heb zelf vier SDV’s en heb er verder heel wat zien voorbijkomen. Echt niks mis met deze.
Mijn 14k massief gouden exemplaar kocht ik trouwens vorig jaar voor 600 euro van een forumlid, 75 euro minder dus dan deze goldcap. Dus buitenkansjes doen zich nog steeds voor.

1 like

Ik vind hem voor een ongeservicede Seamaster De Ville ook aardig aan de prijs. Ik weet niet hoeveel een zeldzamer two tone model zou moeten kosten maar voor 675 euro koop ik dan liever een constellation of seamaster.

Misschien is dit wat voor je geen De Ville maar kijken kan geen kwaad.

https://link.marktplaats.nl/m1203203031

1 like

Ik ben echt op zoek naar een gouden voorkant. Toch heel erg bedankt voor het meekijken. Ik zit nu een beetje te twijfelen, als ik lees dat @Watch4Beauty een massief gouden heeft gekocht voor minder dan geeft het wel aan dat ik aan de dure kant zit. Aan de andere kant, komen die massieve niet zo vaak langs. Twijfels twijfels…

Ik had natuurlijk wel geluk, maar zo’n gelegenheid doet zich toch nog wel eens voor als je eenmaal in het horlogewereldje zit en je geregeld leuke aanbiedingen krijgt van opgedane kennissen. :grin:
Maar ik snap je dilemma: sla je nu toe of kijk je toch even rustig verder, op het gevaar af dat je een mooi horloge laat lopen en daarvan later spijt krijgt. Gelukkig komen mooie SDV’s zoals gezegd nogal eens voorbij, goldcaps zelfs vaker dan stalen versies. Maar natuurlijk moet je die afweging zelf maken. Happy hunting in elk geval!

2 likes

Nog een kleine update : Ik heb toch besloten om hem aan te schaffen en heb hem inmiddels binnen. Het horloge is echt in absolute nieuwstaat (alsof hij nog nooit is gedragen en net uit de fabriek komt rollen, foto’s doen geen eer). Helaas moet ik nog even wachten met dragen aangezien de Omega voor mijn verjaardag is en dat duurt nog eventjes :frowning: Ik wil graag iedereen bedanken die heeft meegedacht aan de koop. Als ik hem eindelijk in mijn bezit heb zal ik wat mooie plaatjes schieten en plaatsen!

3 likes