Nu nog een nieuw bandje scoren. Zijn hier vast wel goede adviezen te vinden.
Heeft een oom een goede servuce beurt nodig.
Iemand een geschikt adresje?
Prachtige aanwinst, een prachtig patina op zwart in combinatie met de niet aangetaste belettering. Gefeliciteerd
Zelf had ik ook een zwarte DeVille hier heb ik een Alligator vand voor gemaakt. Ik vind dat zoân top horloge een exotische band verdient.
Mooi hoor, juist die kroon is volgens mij niet correct.
Misschien dat de echte experts hier meer over weten te vertellen.
In ieder geval een uniek prachtexemplaar.
Proficiat en zeer veel draagplezier
Hoe meer ik er naar kijk , des de mooier ga ik het vinden !
Ik bedoel horloge heeft een service beurt nodig.
Erg mooi, en goede prijs! Ik mag niets kopen, maar waar heb je hem gevonden?
Hier eentje met een correcte kroon:
Mogelijk heb je gelijk maar als ik naar deze kijk lijkt ie ook wel op de mijne: https://timerediscovered.com/products/omega-mens-1960s-seamaster-deville
Horloge wil niet opwinden. Als ik dit probeer begint ie wel te lopen maar de veer wordt dus niet opgewondenâŠ
Zodra ik stop met kracht zetten stopt het horloge vrijwel direct. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Geen idee wat het is maar lijkt toe te zijn aan een service. Kan je er meteen een betere kroon op laten zetten want zo op de foto vind ik hem wat te groot ogen. Mooi horloge verder, goede prijs ook.
Aangezien je deze mooie Omega al wou laten servicen, kan je er dan een nieuwe veer geplaatst worden (op basis van je beschrijving denk ik dat deze gebroken is). Heb je direct een goed op tijd lopend uurwerk met een uitstekende gangreserve.
Samen met een lichte polish, en een nieuw origineel glas + mooie passende band (en evt een originele (?) kroon -heb me er verder niet in verdiept-) heb je dan een prachtige Omega.
Ik hoop dat de servicekosten dan meevallen.
Laat tzt nog eens zien, ik ben in ieder geval inmiddels fan van deze wijzerplaat.
Gebroken veer klinkt aannemelijk inderdaad. Maar die zou ik toch al aanbevelen te vervangen.
Nee, op deze generatie SDVâs hoort echt een twaalfkantige kroon te zitten. Maar die vind je wel op eBay.
Lijkt net of er een bromvlieg met diarree overheen gevlogen is. Erg gaaf patina.
Bij een gebroken veer is er geen verbinding meer tussen opwindsysteem en de radertrein en gaat hij volgens mij ook niet lopen als je aan de kroon draait. Dit lijkt mij dus geen gebroken veer.
Dit klinkt meer als: uurwerk is volledig opgewonden maar de veer heeft onvoldoende energie om alle weerstand in het uurwerk te overwinnen, als je met de hand wat kracht bij zet op de kroon gaat hij wel lopen.
De conclusie blijft evenwel gelijk: toe aan een servicebeurt en een nieuwe veer.
Om eerlijk te zijn vind ik het helemaal niksđ
Ga ik sowieso doen.
Ach ieder zijn ding
Dit is het zelfde type als de mijne:
https://watchguy.co.uk/cgi-bin/library?&wat_id=2628&redir_count=1&action=show_photos
Ik ben nog niet overtuigd wat nu de juiste kroon is. Wie kan mij uitsluitsel geven?
Kan het zijn dat er verschil is tussen met of zonder datum?
Zie ook de andere de villeâs op deze pagina: https://watchguy.co.uk/cgi-bin/library?action=show_brand&brand=Omega
Maar ik ben dan ook geen expertâŠ
Dan ben je misschien geen liefhebber van Patina?
Maar vwb dit patina; prachtig (min of meer) egaal verdeeld over de wijzerplaat. Indexen en gedrukte tekst zijn nog in prima staat. Ik ben wel liefhebber van patina en vind deze vrij forse patina close to perfect