Ik kijk al een tijdje naar een Omega vintage en heb de mogelijkheid een zwarte Seamaster De Ville over te nemen.
Wijzerplaat heeft aardig wat patina en vroeg me af hoe dat door de experts wordt ervaren.
Daarnaast of de vraag of dit horloge origineel is.
Het is in ieder geval een erg mooi patina. Ik vraag me af of zo’n patina op een redial kan zijn ontstaan, dan zou je verwachten dat dat al even geleden is.
Maar het schijnt dat Omega redails ook 40 jaar geleden al voorkwamen … En zwarte dials zijn bij Omega een zeldzaamheid heb ik geleerd, en dus een reden om extra alert te zijn.
Als alles op de foto’s overeenkomt met het referentienummer dan lijkt het me, puur op gevoel, een mooie en originele klok.
Ik vind het nog steeds een prachtig patina.
Ik ben nieuwschierig geworden naar de mening van de Omega verzamelaars en -kenners hier, en verbaas me een beetje over het beperkte aantal reacties ?
Ik ben een relatieve leek, dus hecht niet al teveel waarde aan mijn oordeel. De kast, uurwerk en kroon lijken me oké. Aan de schaduw te zien is de lume uit de minutenwijzer.
Zulke patina heb ik niet eerder gezien. Dat laatste doet mij wat twijfelen.
Eens met de opmerkingen van @flowert. De staat van de kast kan ik niet goed beoordelen op deze foto Zou wel eens een foto willen zien van het complete horloge en van een klein afstandje. Dan krijg je een betere indruk. Qua wijzerplaat denk ik niet dat het redial is aan de tekst te zien. De patina vind ik wel heftig, lijkt bijna roest. Hier de mijne:
Kast ziet er wel ok uit. Het zou mijn eerste omega zijn en vroeg me af of dit een goede keus is gezien de wijzerplaat. Is €350 een acceptabele prijs voor deze de ville?
Voor 350e zou ik hem direct mee nemen, even laten service via het forum en je hebt een geweldig mooie deville voor 500e. Voor mij is deze donkere plaat een dikke premium op de silvere wijzerplaat…
Als je hier een band aan zet die past bij deze wijzerplaat ben je helemaal klaar:)!