ik ben nieuw op dit forum en lees met veel interesse de topics (m.n. over de vintage horloges). Heb geen idee of ik op het juiste forumdeel open…
Ik heb zelf een vintage Omega Seamaster De Ville automatic als erfstuk van mijn overleden vader nu 23 jaar in bezit. Is vele jaren een keer geserviced door een horlogemaker (die het nu niet meer kan vanwege een herseninfarct). Vorige week merkte ik op dat de kroon (of stem?) niet meer ‘in’ wil. Het uurwerk is wel te verzetten, maar het opwinden lukt niet meer. Dus zodra ik hem draag wijzigt de tijd continu. Ook is er een gloed zichtbaar op de wijzerplaat. Kroon is denk ik niet origineel meer.
Ik ben nu op zoek naar een goede hersteller die mijn dierbare horloge in ere kan herstellen, omdat ik veel juweliers niet zomaar vertrouw.
Ik woon zelf in de regio Rotterdam en zie hier ook namen voorbijkomen met zeer goede waarderingen.
Ik denk daarbij aan bijvoorbeeld @PeterLC die in de buurt Rotterdam actief is.
De vraag is echter hoe ik Peter kan benaderen hiervoor?
Hieronder enkele foto’s van mij Omega Seamaster (wijzers zijn goudkleurig):
De wijzerplaat zal denk ik zo wel moeten blijven, anders veeg je de namen weg.
De opwindstift en kroon icm een service kan Peter wel doen. Ik weet alleen niet of hij werk aanneemt.
Dat is het punt een beetje - er ligt hier niet alleen nog werk, maar er staan ook nog meerdere horloges in de “wacht”. Ik kan het niet maken om die mensen aan de kant te schuiven. En - ik wil eigenlijk eerder minder, dan meer werk aannemen. Dus aan @Charly61 Charles - kijk gerust even verder. Of vraag het in het voorjaar nog eens… Er zijn vrijwel zeker onderdelen nodig in het uurwerk, en ik kan daar steeds moeilijker aan komen. Ook een origineel glaasje (dit wil nog wel eens barsten bij het loshalen; dit is een “frontlader”) en kroon zijn voor mij onbereikbaar. Alleen Omega Certified horlogemakers kunnen daar aan komen. Er bestaan wel merkloze alternatieven.
Wil je hem helemaal spic en span volgens Omega-normen, dan zijn er meerdere Certified forumleden die je kunnen helpen. Maar dat begint bij 750 euro voor een servicebeurt…
dank voor je snelle antwoord! Helemaal volgens de normen hoeft voor mij niet…je snapt denk ik wel dat ik dit nooit ga verkopen. Ik zal verder kijken en heb inmiddels ook al wat reacties gekregen.