Dag allemaal, mijn eerste post hier. Ik ben al even op zoek naar een leuk vintage horloge. Ik heb er 1 gevonden die ik echt leuk vind, maar veel info kan de verkoper me er niet over geven. Ik weet dat jullie niet kunnen taxeren, maar in jullie persoonlijke mening, wat zouden jullie hiervoor maximum geven? Er is geen doos of papieren bij. Bandje lijkt me niet origineel.
Bedankt voor de hulp.
Heb je zelf al wat onderzoek gedaan naar de waarde? Bijv via ebay afgelopen veilingen?
Ik vind deze niet echt vaak terug. De man kan ook niet meer info geven zoals modelnr. Enz. Vraagprijs is 750€, maar op Reddit wordt er me gezegd dat het zeker niet meer dan 500€ mag kosten.
Omega Seamaster DeVille voor € 650 te koop van een Particuliere verkoper op Chrono24
Kijk ook eens op Chrono24
Heb er geen verstand van verder.
Bedankt voor de tip eBay. Daar vind ik inderdaad veel meer terug en in mooiere staat. Alleen ben ik dan zo aan het twijfelen of alles nog wel origineel is.
Zelfs die 500 zou ik er niet voor geven. Kast is goldplated en versleten op de lugs. Glaasje slecht. patina (of vocht) op de plaat en de wijzers. Vuil langs de randen, lelijk bandje (dat ingevreten is langs de lugs) vast en zeker niet recent geserviced…
Zeker een mooi type horloge, maar als je even verder kijkt kan je voor dat geld véél mooiere exemplaren vinden.
Een gepoetst glas of een ander nieuw (aftermarket) zal het horloge zeker goed doen.
Ander leren bandje er aan en dan heb je een mooie. Misschien gewoon € 500,= bieden, Hou je centjes over voor een service.
Dit is inderdaad een uitgewoond hok. Uurwerk-conditie hangt vaak samen met de rest van het horloge… …vreselijke Fix-o-Flex ook meteen er af halen, zijn harentrekkers en altijd ongelooflijk goor.
Mensen durven alles maar te vragen tegenwoordig. Echt te duur deze.
Afgeleefd exemplaar in slechte conditie. Ik zou er zeker geen 500€ voor geven. Doorsparen voor een goed exemplaar is mijn advies.