Beste forumleden,
Graag raadpleeg ik jullie hulp voor de verificatie van onderstaand horloge. Zien jullie rode vlaggen, of lijkt dit een orginele Omega?
De achterzijde van de horloge bevat bij de end-links een referentienummer van de band, op een van de lugs van de kast staat een serienummer en in de sluiting een aantal nummers. Foto’s hiervan plus fotos van de kast en plaat heb ik toegevoegd. Ik heb (helaas) geen fotos van het uurwerk.
Ik heb het referentienummer wat in een van de lugs staat gecheckt via een online tool. Hieruit komt dat het een horloge uit 2006 is, echter zegt me dit nog niks over de authenticiteit. Ze kunnen dit nummer namelijk ook overnemen uit een orginele Omega en vervolgens in 1000 kopieën drukken.
Ik hoor graag wat jullie denken bij het zien van de foto’s!
Het horloge lijkt mij wel legit maar de 824 gravering op de endlinks vind ik gek. Heb dat nog nooit zo gezien. Heb je een foto van het uurwerk? Zo niet, kan je het horloge open (laten) maken en het uurwerk laten zien?
Omstreeks 2006 is Omega overgegaan van het stansen naar lasergraveren van info op banden. Zie hier links de 1610/930 band van mijn 2254 uit 2007 met lasergraveringen en rechts dezelfde band van mijn 2254 uit 2004, waarbij de markeringen zijn gestanst:
Mijn 36mm aqua terra band heeft ook een referentie in het midden van de end link. Ik schrok hierdoor ook niet van het zien van de end-links van de seamaster. Al zag ik dus op chrono bijvoorbeeld ook veel voorbij komen zoals de gestanste. Volgens het opgezochte referentienummer wat op de lugs van de kast staat, komt het horloge uit 2006, wat dan wel weer overeenkomst heeft met het feit dat vanaf die periode laser engraving gebruikt werd voor de band referentie…