Omega Seamaster Diver 300M -> ervaringen?

My 2 cents…

Heb de laatste versie niet. Wel de voorgaande. Ik vind t 1 vd mooiste duikers. Elegant en sportief tegelijk. Met veel mooie details, zoals de Skeleton ploeger wijzers, de discrete golfjes, de horned lugs, de ronde vormen vd band die mooi met je pols mee loopt, etc.
De voorlaatste versie met opgelegde indexen en logo, en grotere wijzers vind ik t mooist.

Deze laatste versie Is imho nog meer een deskdiver met z’n glimmende wijzerplaat en ceramische Bezel insert.

Nadelen? Gebrek aan golfjes als je dat tenminste een nadeel kunt noemen, de band heeft alleen halve schakels en geen fijnafstelling in de sluiting. De ratchet achtige fijnstellen zoals in de sm300 zou geweldig zijn (hm… Zal ik eindelijk de nato er mee vervangen?), en imho een minpuntje Is de kleur vd zwarte datum schijf icm de blauwe wijzerplaat… Dat hadden ze toch echt blauw moeten maken.
Overigens hadden de oudere kaliber wat mankementen. Die schijnen met de 2500d verholpen te zijn.

Ik zie de Seamster ook te koop staan bij William Wien in Wageningen.
Heeft iemand ervaringen met deze verkoper?

Als ik het forum erop nalees is het één en al lof, maar dat zijn wat oudere postings.
Hij is ook al sinds 2006 op chrono24 actief.

Kent iemand dit adres of deze persoon?

Traveler.

Daar stoor ik me niet aan. En waarom niet? Ik wist het niet eens en zag het pas na jouw tekst. :smile:

1 like

Maar nu zal je t elke opvallen. Mwoahahahahahah (duivels lachje ;))

Ja ik ben bang van wel. :laughing:

1 like

Oeps elke keer bedoelde ik.

Tophorloge, alleskunner comfortabel en degelijk. Heb er 2 van het oude model gehad, zonder problemen. Er komt er zeker weer 1 terug!!

Top kerel en verkoper!

1 like

Inderdaad. Goeie plek. Wel eerst afspraak maken, omdat de veel horloges opgeslagen zijn en niet in z’n shop.

Zie in t ‘ervaring met verkopers’ gedeelte voor reviews over wwwatches.

Niets dan lof over William Wien!

Ik heb die van mij ook bij WW gekocht en ben daar prima geholpen.

Eind vorig jaar mijn Speedmaster bij hem gekocht. Aardige gozer, helemaal niets op aan te merken!

Als dit zo doorgaat, ga ik straks dit topic verplaatsen hoor :wink:

1 like

[URL=http://smg.photobucket.com/user/orangerooster/media/omega/3.jpg.html][/URL]

Ik heb mijn ‘oude’ zwarte Seamaster al bijna 13 jaar met zeer veel plezier. Ik heb wel de orginele wijzerplaat vervangen door één met opgelegde indexen en logo. Had Omega wmb zelf moeten doen.

Groeten
Rutger

1 like

Vandaar dat ik al niet reageerde.
Maar inderdaad prima verkoper.

Mika

1 like

Geweldige mod!

Ok. Bedankt allen. Ik weet genoeg! :wink:

Traveler.

Deze week bij William Wien geweest en een mooie Omega Seamaster in zwarte uitvoering opgepikt!

Ben erg prettig geholpen en we hebben ruim 1,5 uur zitten kletsen. Die man heeft echt een droombaan!

De Omega draagt prettig en voelt goed aan. Hij is qua uiterlijk een stuk meer ingetogen en rustiger dan de Breitling en dat vind ik ook wel mooi. Nu heb ik eigenlijk 2 tegengestelden en kan ik dat mooi afwisselen.

Ik weet nog niet of ik een watchwinder wil gaan gebruiken (zie mijn vraag in het Breitling topic).

Ben erg blij met de Omega en hoop dat ie me jaren betrouwbaar van de tijd gaat voorzien.

Uiteraard een paar pic’s!!

Traveler.

3 likes

d


Op de foto niet goed te zien, maar de stip in de bezel en de minutenwijzer lichten anders op dan de rest.

3 likes

Ja dat zei ik vier dagen geleden ook al. Ze hebben het trouwens allemaal tot en met de ploprof.
Mooie klok blijft het. Heel veel plezier ermee.