Omega Seamaster Diver 300M -> ervaringen?

Dag allemaal,

Ik ben in de markt voor een Omega Seamaster Diver 300M zwarte uitvoering.
Aangezien mijn Breitling Wings Automatic alweer bij de importeur ligt en ik er eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in heb dat die ooit nog echt goed gaat lopen, wil ik graag weer betrouwbare Zwitser automaat.
Deze Seamaster vind ik al jaren een mooi klokje en nu moet het er dan maar van komen.
Ik lees er eigenlijk alleen maar goede verhalen over en ook qua indruk wat ik heb van Omega is dat het en degelijk en betrouwbaar uurwerk is. (Dit i.t.t. tot Breitling, zie mijn andere topic… :frowning: ).
Ik heb ook al een vintage Seamaster 600 uit de jaren '60 en die loopt nog zeer accuraat!

Omdat hier alleen maar deskudigen en andere mechanische horloge autoriteiten zitten, ben ik benieuwd wat de ervaringen hier zijn met de Omega? Hoe is die qua gangreserve, degelijkheid van band/kast, etc.?

Ook eventuele verkoopadres tips zijn welkom.

Hoor graag van jullie.

Traveler.

1 like

Hoeveel pech kun je hebben met een uurwerk zoals ik jou geval vraag ik me dan af. Mijn Antares draait al jaren z’n rondjes zonder problemen. Ik had een omega seamaster maar kreeg er geen klik mee en werd ingeruild. Met alles kan je pech hebben ook met een omega dus succes.

Ieder merk kan wel eens wat hebben. Omega is zeker niet meer of minder betrouwbaar dan breitling.

Draagt heerlijk.
2500D uurwerk loopt super.
Fijnste horloge tot nu toe.
Qua gangreserve weet ik het niet.
Of ik draag het horloge of hij ligt een week stil.

http://forums.watchuseek.com/f102/review-black-omega-seamaster-pro-co-axial-[smp-212-30-41-20-01-003]-895448.html

Bij de reacties leuke info over de bezel.
Hieronder die van mij.

Mika

Topklok, gaat het jou specifiek om de zwarte met keramische bezel? Mooi ding, goed uurwerk, geweldige lume, zeer comfortabele band, mooie (maar moeilijk te draaien) bezel.

De ceramische bezel lost zeker een van de problemen van vroeger op, de alu bezel kraste wat makkelijker. Ik heb beide modellen, de alu nog maar pas tweedehands maar daar zie je zeker aan de bezel dat die gebruikt geweest is. Ceramische bezel na jaren geen spoortje.
Verder gewoon een topklok, maar dat zou ik over Breitling ook nog steeds zeggen… Ik begrijp je slechte ervaring maar geloof helaas dat dit met eender welke klok kan gebeuren: Breitling, Omega, Rolex,…

Dank allen.

@ Mika: mooie klok!
@ EricPP de zwarte heeft inderdaad mijn voorkeur, omdat de Breitling ook blauw is en ik heb ook nog een, inmiddels vintage want 1992, Camel Professional Diver 20 ATM automaat en die is bijna dezelfde kleur blauw als de Omega. (Overigens zit er in die Camel een japans uurwerk en dat loopt tot op de dag van vandaag nog zeer accuraat, zonder dat ie ooit open is geweest tot nu toe!)

@ Anderen: inderdaad, ik realiseer me natuurlijk goed dat ook een Omega storingen kan krijgen, maar zoveel pech als ik heb met de Breitling is denk ik wel heel extreem en (hopelijk) exemplarisch. Ik hoop dan ook echt dat daar gewoon een nieuw uurwerk in komt, maar dat ter zijde.

Op dit moment is voor mij de Seamaster de klok die mij het meeste aanspreekt in die prijscategorie.
Heb ook nog even naar een Oris Sixty-five gekeken en vind die wel mooi met de rubber band, maar heb er toch niet echt een klik mee. Met metalen band is die ook wel mooi, maar dan vind ik de Omega mooier, die is dan ook weer een stuk duurder…

Ik heb de verhalen over de ceramische bezel ook gelezen en geloof graag dat die heel degelijk en slijtvast is.

Traveler.

Vind het een fantastisch horloge
Stijlvol en goed draagbaar door de beperkte diameter
Zowel sportief als zakelijk te combineren met de outfit
Heb zelf gekozen voor de blauwe dail
Deze heeft afhankelijk van de lichtinval een heel palet aan blauw shakeringen
De bezel ik ook mooi maar idd moeilijk(er) draaibaar vanwege beperkte grip

Ik wou heel lang een Seamaster, nog liever dan een Speedmaster.
Maar toen ik hem uiteindelijk had heb ik hem na 5 weken verkocht, geen klik.
Maar de band afstelling vond ik het ergste, net te groot of net te klein.
Misschien was ik iets te verwend met mijn 116613LN.

Ik heb nu een Speedy en… dat had ik veel eerder moeten doen.

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Omega/670907AF-E180-496E-A845-4B89B83D9D75_zps5qqdzv2n.jpg.html][/URL]
[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Omega/EA9FCE87-648C-4FC7-828D-5F1BB1FB01D7_zpsa3ylubwf.jpg.html][/URL]
[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Omega/4A42057F-0B9C-4146-B897-813ECB43010E_zpsnfcofgkd.jpg.html][/URL]
[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Omega/BCA6B94F-2D52-4278-8B54-36C5C72CFA31_zpshin2tuls.jpg.html][/URL]

Heerlijk horloge en deze wordt door mij veruit het meeste gedragen.
Alleen de blauwe uitvoering. In de winter ook bijna zwart en in het zonnetje heel subtiel blauw.

http://myalbum.com/photo/8ojbWjn4tZMJ/720.jpg

Weet iemand toevallig het gewicht van deze Omega? Toen ik hem een keer ging bekijken bij een AD, vond ik hem voor mijn gevoel erg weinig wegen.

Mooie klokjes en foto’s hoor! Dank.

De blauwe op de foto’s zijn wel heel donker blauw moet ik zeggen!
En de zwarte van EricPP vind ik meer richting donker antraciet gaan dan zwart!

Grappig wat lichtinval kan doen. Is bij mijn Breitling ook, soms is ie donkerblauw en dan weer zeegroen…

In de link van Mika naar de review van de zwarte staat dat de stip in de bezel en de minutenwijzer GROEN oplichten. Op de foto’s van Eric zie ik dat niet. Weet iemand daar meer van?

Traveler.

De mijne weegt 160gr maar die is ingekort voor mijn 17,3cm pols.
Het draagt in ieder geval comfortabel.

Bedankt voor je antwoord cliogek :smile: Dan is de Omega toch zwaarder dan mijn Hamilton (131 gr).

Als je heel goed kijkt is dit ook op de foto’s van Eric het geval.
Kleurverschil is klein.

Mika

Je moet wel wat om de pols hebben hé!?
Anders moet je voor titanium op leer gaan.
:wink:

Prachtig.

Op die lumefotos is niet heel goed te zien dat de lume van de minutenwijzer en parel groen zijn en de rest blauw.

Die…
Die staat bij mij heel hoog op 't lijstje :ok_hand::grimacing: