Ik ben me aan het oriënteren voor een Omega Seamaster Diver 300M. Nou heeft Omega op dit moment een Seamaster Diver 300 M Chronograph, typenummer 2225.80.00. En het model daarvoor is de Omega Seamaster 300 M Chrono Diver, typenummer 2599.80.00.
Het enige verschil dat ik zie, is dat bij het nieuwe model het woord “Seamaster” in het rood staat en bij het oude model in het wit. Weet iemand of er nog meer verschillen zijn, wellicht uurwerk, grootte, materialen, enz, tussen deze twee horloges want op de site van Omega zelf word ik niet veel wijzer.
Over het algemeen kun je zeggen dat bijna alles hetzelfde (zelfs het uurwerk), maar heeft wel een kleine ‘face lift’ gehad om wat meer bij de tijd te zijn. Merendeel heeft geholpen om het horloge forser doen ogen.
Zo zijn de rode elementen wat… intenser, de wijzers zijn wat vergroot, de indexen zijn nu opgelegd met gepolijste randjes om em wat chiquer te maken, subdials zijn iets vergroot, en afhankelijk van de leeftijd zal er ook verschil zijn in kleurtint van 't blauwe en de gebruikte lume. Hele ouwe hebben nog tritium.
mooie v deze imho is dat de streepjes niet zijn weggesneden, waardoor ue meer de seamaster look (in t donker) heeft. ook leuk die blauwe drukkers. maar kost wel n stukkie meer. bovendien ben ik na al die jaren behoorlijk gewend aan de 6912 positie v dit model.
overigens kost dit model n stukkie meer met zn co axial uurwerkje
mooie v deze imho is dat de streepjes niet zijn
weggesneden, waardoor ue meer de seamaster look
(in t donker) heeft. ook leuk die blauwe drukkers.
maar kost wel n stukkie meer. bovendien ben ik na
al die jaren behoorlijk gewend aan de 6912 positie
v dit model.
overigens kost dit model n stukkie meer met zn co
axial uurwerkje
Dank voor de suggestie. Is inderdaad misschien nog wel mooier maar zeker boven mijn budget.
De 22258000 staat nu te koop op MP, met alles
erbij.
Vraagprijs 1500 euro.
Mika
ik heb de site niet bekeken, maar vergeet niet te letten of t klokje al aan n servicebeurt toe is. dat kan met zo n mechanisch chronograaf uurwerk aardig in de papieren oplopen.