Omega Seamaster F300Hz vraag over merkteken

Ik heb vorige week een aparte Omega Seamaster met stemvork uurwerk uit de jaren zeventig gekocht, toevallig weer een met uitneembare kast waardoor ik hem kan uitwisselen met een ander exemplaar die ik ook recent gekocht heb. Het is een gouden band en ‘buitenkast’ en op de band staat dat het stainless steel met 20 micron gold plated is, ik neem aan ook voor de kast maar daar staat ook nog een ander teken in, lijkt op een ster met getal 18 en een omega. Is dit een teken voor gold plated met 18k goud? Wie kan mij meer vertellen?

Glas is flink beschadigd maar het goud zit er nog mooi op :sunglasses:
Weer een bezoekje aan Gerrit brengen binnenkort! :wink:
De wijzerplaat lijkt nog volledig gaaf dus met nieuw glas wordt het weer een beauty. Het is een beetje de Oysterquartz van Omega, prachtige kastvorm en geintegreerde band en illuster uurwerk :+1:

4 likes

Echt niemand? Ik dacht dat iedereen thuis aan het werken is en dus genoeg tijd om handen heeft om op horlogeforum te kijken:wink:

1 like

Misschien was mijn vraag wat te vaag, poging 2:

Wat betekent *18 Ω op de achterzijde van een Omega kast?

Alvast bedankt!:+1:

Na mijn weten is het de aanduiding dat er een 20 micron laag, 18k goud overheen zit. Maar ik kan het fout hebben.

1 like

http://www.chronomaddox.com

Weet niet of je dit adres kent? Staan verbluffend veel Omega feiten in. Heb jouw antwoord nog niet gevonden. Wel een artikel over kastnummering.

1 like

Sorry, heb geen antwoord op je vraag maar wat een mooi exemplaar! Had deze binnen/buitenkast modellen van deze Seamaster nooit gezien maar beide uurwerken staan hem prachtig.

1 like

Volgens mij is het een aanduiding van de kast om de juiste endlink te kunnen aansluiten maar feitelijk geen idee. Als je de vraag op het forum hieronder zet heb je binnen een dag antwoord. Daar zitten mensen die alles van een Omega weten.

https://omegaforums.net/

1 like

Ja ken ik, niks gevonden helaas!

1 like

Jammer Chris. Zit net te denken, Ferrie Schweitzer uit Heerlen is een Omega begrip. Heeft mij een fijne Chronostop geleverd. Die bellen?

1 like