Omega seamaster {fake?}

Hoi.
Even een vraagje.Ik heb een Omega Seamaster op de kop getikt.
Volgens een kenner is het klokje fake.
Achter op het klokje staat dat het 18 karaats goud is.
Zou dit ook fake zijn of is er een mogelijkheid dat dat wel echt is.
Heeft zo’n klokje dan nog enige waarde?
Wie heeft ervaring met dit soort Omega’s?

Heb je geen foto van de voor en achterkant? Fake’s zijn er namelijk volop van Omega.

Beste Spike,

Enkele foto’s van dat uurwerk zouden zeker helpen om op jouw vraag te antwoorden.

Vriendelijke Groeten,

Morse.

Meestal is het zo dat als er achterop 18k staat dat ie dan nep is.
Normaal staat het namelijk aan de binnenkant van de deksel

Heb al geprobeerd er een foto bij te plaatsen.Is tot op heden niet gelukt.

Lees dit eens http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

een paar jaar geleden heb ik al eens over zo’n vintage Omega fake gepost op de oude prikpagina, deze post is helaas niet meer te vinden, maar dit is het fotootje wat erbij hoorde:

Zoals Tom al aangaf staat dat 18K goudmerk bij een fake in de buitenkant van het deksel, bij een echte staat dat aan de binnenzijde van het deksel; deze neppers zijn natuurlijk verguld en niet van massief goud.
Op de wijzerplaat staan teksten als “antichock”; “antimagnetic” enz.; bij een echte staan deze teksten nooit op de plaat.
Een blik op het uurwerk maakt al direkt duidelijk dat dit geen echte Omega is, meestal werden er goedkope uurwerkjes toegepast (in dit geval een Lorsa, meen ik me te herinneren)
Waarde van zo’n horloge is nihil natuurlijk, heel misschien dat een Omega verzamelaar zoiets wil hebben als rariteit, maar verder is het voor liefhebbers niet interessant.

Groet,
Paul

Bedankt alle voor de info.
Zal toch nog proberen er een foto op te krijgen.
Heb het geprobeerd met mijnalbum, dat lukte niet.

Hoi Paul.
Die van mij is ongeveer gelijk.
Alleen iets andere wijzerplaat.
Heb het klokje meegegeven voor een taxatie.
Jullie horen wel wat daar uit komt.Waarschijnlijk dus nep en verguld.

Als je kunt aangeven waar je het hebt gekocht en wat de prijs was wordt wellicht al wat meer duidelijk. Hoeft niet van wie je het hebt gekocht, maar op welke manier, Marktplaats, beurs, particulier etc.

Hier een foto.

Tja, ik wil je niet teleurstellen maar van iets dichterbij zou helpen, gebruik de macrofunctie svp.