Omega seamaster info

Hallo iedereen.
Ik stel me eerst even voor ik ben Davy goudsmid van beroep ik fabriceer vooral exclusieve juwelen en trouwringen en bren dus zeker ook liefhebber van mooie horloges .Door een sterfgeval ben ik vandaag eigenaar geworden van een omega seamaster van eind jaren 50 die gerenoveerd moet worden omdat ik deze weer wil gaan dragen. Ik ben niet zo thuis in de omega uurwerken. iemand die me hier wat meer over kan vertellen? Alvast bedankt

2 likes

Om je meer te vertellen, dien je de achterkant te openen. Bij Omega staat alles aan de binnenkant goed genoteerd.
Heb je daar wellicht tools voor? Rubberen bal lukt meestal wel bij Omega.

Dank u wel voor de info ik maak hem straks na het eten eens open en ga op onderzoek uit . Altijd spannend dit soort uurwerken . Deze vooral voor de emo waarde hoop dat de losse wijzer niet stuk is en gewoon terug gemonteerd kan worden

1 like

Ja, die schijnt ok te zijn. Misschien een slagje hammer met een pons om de gat te sluiten, maar niets erg. Maar niet zo laten lopen om geen “blender” te spelen met de anderen wijzers !

Al is hij op het moment niet in goeie staat heeft hij wel veel potentie. Nieuw glaasje er op en een servicebeurt, verder de kast niet polijsten en de wijzerplaat origineel laten.

1 like

Dat is ook het plan hoor :slight_smile: terug mooi polijsten nieuw glas wijzerplaat is in perfecte staat dus daar blijf ik af. Revisie van het raderwerk laten uitvoeren . Want zie dat het horloge niet meer loopt. En denk dat ik dan zal gaan voor een italiaanse poletto aligator lederen band donkerbruin of cognac. Dat moet ik nog bekijken als de vertegenwoordiger langs komt :slight_smile:

1 like