Omega Seamaster, jaren 60

Na jaren van intensief dragen en overgeven aan de volgende generatie is, nadat het glas barste, dit horloge in een la terecht gekomen. Nu is het sinds enige tijd in mijn bezit en wil ik hem op laten lappen, na wat schudden loopt hij immers nogsteeds.

Wat ik nu weet:
Omega Seamaster automaat
34mm (als ik het goed gemeten heb)
Komt ergens uit begin jaren 60
Honeycomb / waffle wijzerplaat

Ik ben benieuwd of jullie nog meer kunnen vertellen over dit type horloge. En vooral ben ik benieuwd of het nog de moeite is om hem te restaureren (kosten vs waarde). Tot slot waar ik hem het beste voor reparatie aan kan bieden.

1 like

Lijkt me niet nodig.
Service zou moeten volstaan.

Hey glaasje is behoorlijk mat en gebarsten en de wijzerplaat lijkt geoxideerd voor zover goed te zien. De kroon is behoorlijk verweerd en de kast zit vol met krasjes.

Valt dit nog onder servicen? Het is niet echt goed te zien op de foto (moeilijk scherp stellen zo dichtbij) maar ik zou hem graag weer in een nette staat willen hebben.

Glaasje vervangen doet een horlogemaker wel.

Als je opzoek gaat naar een periode correcte kroon kun je die ook laten vervangen.

Wijzerplaat zou ik laten zoals die is en niet opnieuw laten opmaken.

Krasjes op de kast is inherent aan een horloge van ongeveer 70 jaar oud, persoonlijk heb ik liever een paar krasjes dan een gepolijste kast.

Maak anders morgen met daglicht een paar foto’s

Heeft op het eerste oog wel wat weg van een 2577 uit de jaren 50. Kroontje lijkt niet origineel. Zit een bumper automatisch uurwerk in. Ik heb zelf een black dial gold cap versie hiervan. De Dauphine hands en secondewijzer zien er op het eerste oog origineel uit evenals de tekst.

Heb je meer foto’s? Eventueel ook van de binnenkant (waarschijnlijk een schroefdeksel dus redelijk simpel te openen). Dan kan ik meer zeggen over het horloge zelf.

Hierbij wat meer / betere foto’s van het horloge.

Hij lijkt erg op het horloge in deze link. https://www.splendidfinetimepieces.com/product-page/1952-vintage-omega-seamaster-automatic

Ik ben een beetje angstig hem open te maken, absoluut niet technisch.