nadat mijn vader zijn omega seamaster jaren heeft gedragen, ontdekte hij laatst een heel klein puntje in het glas. het is haast niet te zien, maar hij vind het toch zonde. weet iemand een niet al te dure manier om dit weg te werken/verminderen?
alvast bedankt
Als het Hesalite is, kan het het wegpolijsten met Displex ( wat men gebruikt om oa GSM schermpjes te polijsten ), maar als het glas is, vrees ik dat er niets aan te doen is.
Wat je altijd kan proberen, indien het horloge een zwarte wijzerplaat heeft, is er met een fijne alcoholstift een zwart puntje in zetten en het overtollige zwart snel met een Kleenexje afvegen. Het "puntje is dan niet weg, maar zal misschien minder goed opvallen.
Mocht het niet mooi ogen, kan je het nog steeds met een beetje ontsmettingsalcohol verwijderen.
Met een “alcoholstift” bedoel ik een stift met niet-in-water-oplosbare inkt: zo van die stiften die je gebruikt om op CD’s te schrijven.
EDIT: Een SEAmaster zal wellicht altijd glas zijn en geen plexi… ( foutje van mij )
het is saffierglas…
kan het dan met displex?
bedankt voor de reactie
Nee, dat werkt niet.
iemand nog ideeen?
Als het saffier is dan vrees ik dat vervangen de enige oplossing is.
Is wel degelijk te verhelpen:
http://www.pmwf.com/Phorum/read.php?24,32412,32412
Uit eigen ervaring: werkt ook bij krasjes op een keramische kookplaat.
Lijkt mij goedkoper dan vervangen + opnieuw waterdicht maken door Omega…
Nog een extra opmerking: er zijn wel degelijk vintage Seamasters gemaakt met plexiglas (o.a. de bekende SM 300 die door het Engelse leger is gebruikt). De huidige range heeft saffierglas.