Omega Seamaster kroonprobleem

Hallo!

Laat ik me even voorstellen. Mijn naam is Elias, ik woon in Antwerpen en ben nieuw op het forum!

De rede waarom ik een account heb aangemaakt is omdat ik in de ban ben van (vintage) horloges.

Nu heb ik zelf een tijdje geleden een Omega Seamaster gekocht van ergens '60. Ben er blij mee, maar nu is er een probleem mee. Als na het opwinden van het horloge ik het uur wil verstellen mbv de kroon, komt deze (bijna) altijd los.
Het probleem is dat ik niet echt weet waar deze te laten herstellen en ik dus zeker wil zijn dat ze me niet oplichten.

Wat denken jullie dat zo iets kost om te herstellen?

Mvg
Elias

Welkom! Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd.

Grtz Melvin

Ik neem aan dat je bedoelt dat als je de kroon tegen de klok indraait je hem losdraait van de stem. Als je de kroon met stem uit je horloge haalt dan kun je proberen deze er wat steviger op vast te draaien. Als dit niet lukt dan kun je met “Loctite” de stroefheid tussen de twee onderdelen weer terugbrengen en zal hij weer blijven zitten, dit gaat overigens met nagellak ook maar na een tijdje zal het probleem dan weer terugkomen. Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag.

Een nieuwe goedkope tirette zal waarschijnlijk helpen.

Je mag je altijd voorstellen met plaatjes van je collectie :slight_smile:

hallo,

wat voor seamaster betreft het. Sommige seamaster modellen(voornamelijk de ville)
hebben een massieve kast waarbij het uurwerk via de voorkant uit de kast komt.
De stift is hier een tweedelige stift, om zo de stift te verwijderen en daarna het uurwerk te verwijderen. De softgedeelte aan de kroon is wellicht beschadigd waardoor het niet stevig over het stiftgedeelte in het uurwerk geklikt blijft.

Dag allen,

Nee niet echt denk ik. Het probleem is dat als ik aan de kroon trek, ik dit in mijn vingers krijg. (hoe upload ik een foto?)

Explore Elias_Evers

Lukt dit om te openen?

Mvg
Elias

Dit zou moeten werken!

Heb ze hier even gezet. Dat is makkelijker :slight_smile:

Explore Elias_Evers Explore Elias_Evers Explore Elias_Evers

Nav je foto’s, zie Koen’s uitleg eerder. Het betreft een stift uit twee delen waarvan de verbinding wat slap is geworden. Eenvoudig te verhelpen door een horlogemaker. Leuke klok, succes

Kroon is overigens niet origineel.

Op 18.00 liggen die streepjes best vreemd.

M035 Schreef:

Kroon is overigens niet origineel.

Op 18.00 liggen die streepjes best vreemd.

Klopt, op die Seamaster (De Ville) kasten zit een (gesigneerde) kroon met grove tanden.

Gerard van Hienen uploaded this image to

Dank jullie voor jullie help!

Ik zal hem waarschijnlijk na mijn examens een binnendoen. Hoeveel zou zoiets mogen kosten?

En wat denken jullie dat deze horloge waard is? Waarschijnlijk wel wat minder zonder de originele kroon… Ben misschien van plan om een andere Omega te kopen :slight_smile:

Elias

Ik gok zo’n 350 euro voor deze gold cap.