Omega seamaster ( late erfstuk)

Ik wist dat m’n vader(2002 overleden) in 1986 een Omega had gekregen van z’n toenmalige werkgever voor 20 jaar dienstverband en die heeft gedragen tot zijn overlijden.
Gek genoeg nooit gevraagd of het horloge nog ergens lag,tot kort geleden het toevallig ter sprake kwam.
Hij moest nog ergens tussen de spulletjes rondzwerfen bij moeders thuis,en als hij boven water zou komen mocht ik hem hebben.
Zij had er eigenlijk ook niet meer over nagedacht.
Gevonden dus,en ik ben er blij mee.

Seamaster Quartz, gouden wijzerplaat,32mm ongeveer.
Inscriptie achterzijde: Borg Warner Chemicals Europe 1966-1986


zit een of ander embleem op de gesp gemonteerd,nog niet achter wat dat voorsteld.

Zal eens kijken wat het doet met een vers batterijtje erin, deze heb ik nou net niet in huis.
Cosmetisch wel gebruikerssporen en een licht vlekje op de plaat, maar zal dat lekker zo laten(voorlopig) hooguit de kast met een Cape Cod doekje.
Toch nog een erfstukje na 9 jaar.

gr Ron

Haha toch uiteindelijk een memorabel erfstuk,maar inderdaad zou die batterij er snel uithalen die er nu in zit vloekt een beetje haha.

Gr. Andre

Ja, was ook een beetje verbaasd een Seiko batterij aan te treffen, maar hij schijnt daar toch de laatste jaren op gelopen te hebben.
Heb hem er al uit gehaald en stop er één in die bij dit horloge hoort.

gr Ron

Mooi dat deze weer boven water is!! (tu)

leuke klok…aangezien het een quartz is gewoon houden en dragen want krijg je op de “markt” niet veel voor en lijkt me zeker meer de moeite waard om te dragen…

batterijtje wisselen en ding loopt waarschijnlijk perfecto

Leuk om zo toch nog een tastbare herinnering aan je vader te vinden.
Draag hem met waardigheid!

Over dat logo: ik heb het idee dat het er origineel niet opzat. Maar wat het voorstelt, geen idee.
Het lijkt me niet van het bedrijf, dat heeft een compleet ander logo.

Mooie herinnering. Hierbij doet het er niet toe of je het mooi vindt of niet en wat de marktwaarde zou zijn, het is de sentimentele waarde die het voor jou een speciaal klokje maakt.

volgens het caliber database van Omega valt deze in Cat.2 (old calibers quartz)
in periode 1975-1984.
Dit caliber (1432) zie ik regelmatig op het web met een Sony batterij(SR916SW) erin.
Zijn dit de standaart cellen die voor dit caliber gebruikt worden of is dit alleen een goedkoop alternatief?
Caliber 1430(soortgelijke uitvoering) zie ik weer met Renata 373 cellen geplaatst.
Wat is eigenlijk het verschil tussen deze twee calibers,of verschilt alleen de dikte van de cellen?

gr Ron

Oh ik zie het al, zijn dezelfde knoopcellen.

gr Ron

Ik word weemoedig van dit topic. Dit topic brengt me op een idee voor een nieuw topic. Mijn vaders horloge.

Is dat logo niet een soort van maatkolf, met daar in moleculen (chemicals)? Misschien het logo van het bedrijf ofso?

Zat ik ook aan te denken maar het logo van het bedrijf is totaal anders.
Bedrijf heette eerst Marbon Europe is na een explosie in 1971 van naam verandert naar Borg Warner chemicals.
Borg Warner’s hoofd divisies waren auto-industrie gerichtte producten zoals versnellingsbakken etc.
( Er was toendertijd zelfs een BorgWarner Cup voor de indy500 lees ik toevallig)
Misschien is het wel een versnellingsbak, wie weet kom ik er wel achter.

gr Ron