Omega Seamaster look-a-like, welke?

Sinds vele jaren ben ik een fan van de omega seamaster. Helaas heb ik de centen er niet voor.
Weet iemand van jullie of er ook horloge’s zijn van andere merken die wat goedkoper zijn, er erg op lijken, van goede kwaliteit zijn, en ook nog bij voorkeur automaat?

Alpha seamaster, P.O, heb je voor een paar centen een leuke klok

doekr Schreef:

Alpha seamaster, P.O, heb je voor een paar centen
een leuke klok

Klopt.

Dit is de website: http://www.alpha-watch.com

Hoe is de kwaliteit dan van die Alpha horloges?:S

niet de kwaliteit van een Omega alleszins maar voor hetgene hij kost kun je geen mirakels verwachten; ik hoor echter heel positieve reacties over alpha

Maar niet waterdicht(td)(td)

Beste Sjacka,

Kijk eens rond op dzvl.nl of op tz-uk.

Daar komen gebruikte Seamasters nogal eens voorbij voor ca. 700 euro in quartz en 900 voor de automaat.
Dat is misschien wel haalbaar voor je.

Uiteindelijk blijf je met zo’n Alpha-nepper toch het echte ding willen.

Succes!

ooooo dat scheelt…700 a 800 euro is niet zo veel geld…:sunglasses:
Alpha is een leuke klok maar verwacht er niet de wereld van…amper waterdicht

Seiko SKX007 misschien? Niet echt een look-a-like, maar wel een beetje in hetzelfde straatje. Automatic, waterdicht tot 20 atm., uitstekende kwaliteit, nieuw te koop voor circa Eur 140,00.

Of een Seiko SKX031. Automatic, waterdicht tot 10 atm. Te koop voor Eur 110,00.

Beide modellen zijn te vinden met stalen band of rubberband.

dan is meer een Seamaster:

Hallo sjacka,

Probeer gerust de Alpha, voor de prijs kan je zeker niet bedrogen zijn.
Het is de lookalike die de Seamaster het dichtst benadert; is IS op de naam en het binnenwerk na eigenlijk een Seamaster.

Alpha’s hebben natuurlijk een mindere eindcontrole dan Omega ( ze zitten ook aan het andere einde van het alfabet :smiley: ) maar desalniettemin KUNNEN ze erg nauwkeurig afgeregeld worden.

Je moet er alleen een beetje “geluk” mee hebben.

Trouwens, als er een ernstig defect aan moest zijn, worden ze zonder problemen omgeruild.

Als je er tegen opziet om er eentje uit China te bestellen, mag de mijne eventueel weg, want ik heb er bijna een kistje vol. ( en armen te kort :wink: )

Enfin, ik hoor het wel.

Marc-B1 Schreef:

Alpha’s hebben natuurlijk een mindere eindcontrole
dan Omega ( ze zitten ook aan het andere einde van
het alfabet :smiley: ) maar desalniettemin KUNNEN ze
erg nauwkeurig afgeregeld worden.

Haha, zitten idd in de uitersten heh… alpha en omega…
Nauwkeurig afstellen ja, maar ze KUNNEN ook eerder gaan afwijken. Het hoge tikgetal van 28.800 bij een Seamaster (uitgaande van een Pierce Brosnan 007) helpt afwijkingen te verlagen. En extra/nieuw Seamaster foefje, co-axial echappement, draagt hier ook weer aan bij. Een COSC gecertificeerde Seamaster chronometer garandeert bovendien een vastgelegde maximale afwijking gedurende de garantie periode.

Terug over horloge zelf…
Ben het wel eens met Bernard. Er zit echt een wereld van verschil tussen een originele Omega en een… laat ik ze maar netjes “homages” noemen. Of nepperds, als er ook Owega ofzo opstaat.

Niet alleen het uurwerk verschilt in kwaliteit (al kunnen de andere ook prima op tijd lopen!), maar ik merk zeer zeker ook verschil aan de buitenkant. En dan met name de band. Die voelt heel anders aan dan bij een homage. En verder zijn er de details als hoe de golfjes op de wijzerplaat staan, cutting&afwerking van kast, band, de knoppen, de kronen, etc. (Ik let persoonlijk nogal op details)
Ik vind homages goed om een model eens een tijdje om de pols te hebben gehad. Om een idee/gevoel te krijgen of het model een beetje staat. Maar een homage kan niet als vervanger dienen. Je krijgt dan namelijk niet een goed beeld van een origineel model/kwaliteit. Daarvoor kun je bij een juwelier het origineel eens uitproberen. Bij een origineel voel je de finesse van de fijne afwerking en details. Dus niet denken, “Phoe mijn Seiko zit lekkerder dan een Alpa Seamaster, dus met die Omega Seamaster is 't hetzelfde verhaal.” (No offense voor Seiko, Love my Seiko Monsters! Geweldige werkpaardjes zijn het!!!)

Mocht je toch niet voor een Omega gaan, dan resten de overwegingen:

1. wil je een namaak Omega
  2. wil je een precieze homage
  3. wil je een klokje dat geïnspireerd is door een bekend model, maar z’n eigen trekjes heeft.

Voor:

1. zoek op replica Seamster (vind je een hoop google hits)
  2. Alpha idd een veel geprezen merk
  3. Bernhardt Seashark, e.a. modellen (vind ik beetje een Submariner-Seamaster mix)

Maar als ik je zo hoor, komt de Alpha het dichtsbij wat je zoekt.

Wat Louis zegt: waterdicht… ja en nee. Ja, een hoop mensen zwemmen ermee en hebben ze (de Planet Ocean en Seamaster homages althans) laten testen tot dacht 10 bar. En nee, er staat 3 atm op het horloge, dus als er water in komt… krijg je geen nieuwe. Dus als je zelf gerust wilt zijn, zou zeggen vraag een plaatselijke juwelier/horlogemaker voor een test. Kost bij mij 3 euro per horloge.

(P.S. Ergens in jaren '80 of '90 staat 3 atm/bar voor spatwaterdicht. Vroegere WR/Water Resistant. Daarvoor kon je met 3 atm ook zwemmen (zie bijvoorbeeld veel Swatch horloges).

Brrr… zit de hele tijd maar af te dwalen. Nog even terug te komen op jouw keuze. Als je iets meer kwaliteit (betere waterdicht, saffierglas, etc.) wilt en een beetje geduld hebt, kun je ook wachten tot Alpha US z’n zaakje online zet. Mark wilt namelijk de Chinese Alpha’s her en der een upgrade geven en voor een iets hogere prijs verkopen. Waarschijnlijk enkele tientjes meer.
Als dit je hoofd-horloge gaat worden (die je het meest draagt), dan zou ik hier op wachten en iets meer uitgeven. Alpha USA gaat mogelijk de horloges ook van een transparante achterkant voorzien. Ik vind het persoonlijk erg leuk om het uurwerk te zien werken, ook al is het niet zo mooi afgewerkt.

Weer off-topic: Wat ik echter nog leuker vind, is dat Alpha USA naast de ge-upgrade homages ook eigen modellen gaat uitbrengen. Al dat namaken vind ik een beetje saai worden (Niet de originelen hoor! Ga ooit nog eens voor een Rolex Submariner… ooit!). En kan het daarom erg waarderen als merken met unieke kasten, banden, wijzerplaten, wijzers, enzo komen.

Hoop dat dit een beetje helpt Sjacka.

Oh ja, Seamasters zijn er in heel veel uitvoeringen. Seamaster chronograph (ook weer onderverdeeld in verschillende uitvoeringen), Sword hands, Broad Arrow Planet Ocean, etc.
Als ik je zo hoor (“vele jaren fan”) vermoed ik echter de blauwe die Pierce Brosnan als James Bond droeg. Als je de Planet Ocean bedoelt heeft hercwatch ook homages.