Omega seamaster mening

Kan mij voorstellen dat je het een lastige keuze vindt!

Vintage horloges zijn een mijnenveld en goede raad is duur!
Het horloge lijkt in goede staat en origineel; wijzers blijft een vraagteken hoewel de uurwijzer gelijk is aan de mijne.

Een service achteraf kost je snel honderden euro’s; houd daar voor de zekerheid rekening mee: alles met een Omega logo kost handen vol geld! :neutral_face:

Aan de andere kant is bij de meeste horloges de service historie volstrekt onbekend; deze verkoper geeft wel transparant inzicht met die meting!

Verkoper kan zelf horloges repareren en kan dus ook de wijzers weer hebben vervangen…of hebben geprutst!
Tjah waar eindig je dan? :thinking:

Prijs naar beneden pingelen en de gok wagen? :face_with_raised_eyebrow:

Mee eens!

Voor wat het waard is, maar je vraagt een mening.

Persoonlijk zou ik wat doorsparen en een wat zekerder exemplaar zoeken. Wat @Jaroen al zei, achteraf heb je de kans dat je extra geld toch kwijt bent om na services te laten geven. Die gepolijste kast ga misschien later toch jammer vinden wanneer je een mooiere ziet? Lastige keus inderdaad.

In deze Constellation is een nieuwe veerton + veer geplaatst en ingevet met een klein likje Moebius 8213
Voor de balansas, het anker, het ankerrad en de ankerstenen gebruik ik Moebius 9010 en voor de rest van het horloge Anchor watch oil.
Het resultaat van 229 graden viel me toen ook al een beetje tegen en was voor mij een reden om geen nieuwe veren meer te kopen.
Die n.o.s. veren zitten natuurlijk ook al vele jaren opgerold en verliezen natuurlijk ook spanning.
Was al een tijdje van plan om hierover een vraag te stellen, maar dat kwam er niet van.
Er ligt momenteel nog een 561 te wachten, ben benieuwd wat die gaat doen.

2 likes

Anchor olie… Hm. Investeer eens een aantal tientjes in HP1300, 9415 en 9020…? Zou niet zoveel moeten schelen trouwens, maar wellicht wel wat. En koop je veren via het zoeksysteem van Cousins, van Generale Ressorts. Dat geeft iets meer zekerheid over de staat van de veren denk ik.

1 like

Bedankt voor je tips, zal eens gaan investeren in olie.

Ben nu twee jaar bezig met deze hobby, maar er zijn meer wensen en kan niet alles tegelijk kopen.

Nog een vraag betreffende de smering van het anker.
Moet je nu wel of niet het vorkje van het anker smeren dat tegen het steentje van de balans tikt.
Ik doe dat altijd wel omdat ik van mening ben dat raakvlakken gesmeerd moeten worden, maar het schijnt de balans af te remmen.

NEEEEE! Niet de gaffel/impulssteen smeren! Daar zit denk ik je amplitude-probleem. Serieus…!

En - ook de ankertappen niet! Dat remt ook af. Slijtage op die tappen is verwaarloosbaar zonder smering. Wel die van het ankerrad natuurlijk.

2 likes

Bedankt, ik ga het straks even uitproberen.

1 like

Eh gezellig die verhalen over mengsmering :face_with_raised_eyebrow: enzo maar on topic: hoe is het afgelopen @PrinsJoris?

Heb je de sprong gewaagd of is het toch geklapt? :roll_eyes:

Ook de verhalen over mengsmering leer ik van ;), ben nog steeds in twijfel maar wacht ondertussen af of er nog een ander exemplaar voorbij komt. Ik houd jullie op de hoogte!

Nu een 561 schoongemaakt en gesmeerd en geen olie op het anker gedaan.
Het is nog geen 270 graden, maar ik ben tevreden.
Wat mij opviel dat na het smeren van de balansas je gewoon 15 graden kwijt bent.

Voor

Na

3 likes

Hij mag nog iets minder in de plus. :wink: Maar wel een aardig verschil zeg! :+1:

Bij twijfel maar niet oversteken!
En natuurlijk bij dit soort bedragen: je gaat em zelf ophalen (zonder cash op zak) en laat em niet opsturen :slightly_smiling_face:

P.s. altijd van je af smeren; en zeker die ankertappen niet; dat remt af! :sunglasses:

In het blauw staat een heuse horlogeparade met bovenaan… wat jij zoekt volgens mij :wink:

Ik heb weer een andere gezien;
-550 euro
-originele gesp, originele doos, (glas niet zo te zien, nog in afwachting van antwoord)
-552 (helaas geen foto van mechaniek
-geen mogelijkheid tot inspectie (komt uit Frankrijk)

De verkoper heeft het horloge laten openmaken door een horlogemaker en zou goed moeten lopen. Het is natuurlijk toch wel een risico.

Vind 'm er persoonlijk goed uit zien!

2 likes

Ik zou in elk geval om betere foto’s vragen. Hij ziet er op het eerste gezicht netjes uit, maar zulke blurry foto’s kunnen een hoop ellende verhullen. :thinking:

1 like

Eens. Mooie crosshair dial wel.

Als het uurwerk OK is en de staat is werkelijk zo goed als deze foto’s doen vermoeden dan heb je er volgens mij een prima deal aan!

Eerste indruk is goed. Crosshair dial is ook een pre wat mij betreft. Zou een goede kunnen zijn. Mate van eventueel polijsten v.d. kast is niet goed te zien. Inderdaad zouden scherpere fotoos helpen. :slightly_smiling_face:

Hij heeft me nieuwe foto’s gestuurd, ik vind het wel positief er uit zien:

3 likes

Ik ook. Achter deksel lijkt goed scherp. De kast randen ook m.i. . Kleine krasjes misschien, maar dat hoort erbij zou ik zeggen. ik heb er ooit een gekocht met een haarlijntje bovenin de rand op 12.00 u. (op de foto) Plated model. Bleek toch aardige kras te zijn in het echt. Die plating bovenop is heel erg dik blijkbaar, (of massief) want volledig eruit kunnen poetsen. Deze stalen heeft dat probleem niet lijkt mij.