Ik draag mijn Seamaster (ik heb de ‘gewone’ 41mm, niet de planet oecean) met een stalen band, maar wil dit gaan afwisselen met leer. Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar een blauwe Hirsch band. Ik twijfel daarbij tussen de eerste padded variant en de tweede (aan de PO) met curved ends. Heeft iemand ervaring met deze keuze, of past de curved sowieso niet aan de gewone Seamaster?
Of heeft iemand een suggestie voor een nog mooiere leren band?
Ik heb dezelfde band om mij PO 45mm gehad, mooie band, goede keuze maar je moet wel wat uitvogelen met de verstelbare “adapter”. Uiteindelijk een goed resultaat naar mijn mening.
De PO moet volgens mij prima passen.
Staat ook mooi.
Staat al een stukje over, met foto’s, op forum.tz-uk.com.
Fitting an 8500 Planet Ocean Curved Rubber Strap to your Seamaster Professional 300M.
De curved hirsch is erg mooi, maar … Eric noemde het al. De adapters zijn vreselijk. Nadat je de band eindelijk gemonteerd hebt, zie je de plastic adapters nog aan de zijkant van de band zitten. En dat is dus niet mooi.
Hmmm, als het zo duidelijk zichtbaar is, ga ik
toch nog even op het net rondkijken of ik ergens
een foto van het resultaat kan vinden. Bedankt
iig.
Op de eerste foto van Eric kun je het ook al zien.
De curved band vind ik super mooi, maar niet passend bij het uiterlijk van de wave dial.
Ik ben ook op zoek naar een geschikte band.
Mijn SMP heeft zijn sporen en heeft daarnaast ook nog tritium markers en deze hebben patina. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een vintage leren bandje of af en toe te wisselen.
Misschien zelfs bruin.
Mijn SMP heeft zijn sporen en heeft daarnaast ook
nog tritium markers en deze hebben patina. Mijn
voorkeur gaat daarom uit naar een vintage leren
bandje of af en toe te wisselen.
Hier een mogelijkheid die goed past. Probleem met blauw is dat de kleur vaak net niet overeenkomt.
Deze band komt heel goed in de buurt. Ruw/ vintage. Nu nog een gebruikt theezakje over het stiksel halen zodat het garen ook wat geler wordt
Sorry, maar ik vind dat deze klok toch echt het
best tot z’n recht komt op de originele stalen
band
Ik heb nog nooit een alternatieve band op deze
klok gezien die mij kon bekoren en dat heb ik
bij
weinig horloges…
Ben ik met je eens. Heel wat afgegoogled, maar
nergens de match die het van origine heeft met het
staal.
+2
maar ik vind dan n duiker met bezelinsert en leer n vreemde combi. op rubber of nato kan ik me t praktische v voorstellen, maar duiker en leer niet zo.
maar t is denk ik ook t beeld wat ik vh horloge heb. zo was de skeletonhands ook wel es gecombineerd met de swordhands band verkocht en vice versa, maar dat klopt dan gewoon niet tussen mn oren.
nou ja, potverdrie… ik ben bijna n uur verder, ik denk 30 google image pagina’s verder, maar ka geen 1 plaatje vinden v iemand met n skeleton hands wave kast op n sword hands band vinden. zo bizar is deze combi blijkbaar dat er geeneens meer n plaatje v is.
I rest my case…
nou ja, potverdrie… ik ben bijna n uur verder,
ik denk 30 google image pagina’s verder, maar ka
geen 1 plaatje vinden v iemand met n skeleton
hands wave kast op n sword hands band vinden. zo
bizar is deze combi blijkbaar dat er geeneens meer
n plaatje v is.
I rest my case…
zelfs met tags v 2531.80 en 1610.930 wilt t niet lukken.
enfin. wel n paar tegen gekomen die n smpcet de swordhands hebben gecombineerd en dat viel best te pruimen.