Tsja, het blijft een link platform dat catawiki. Maar ik zit al een tijdje met een schuin oog te kijken naar een seamaster midsize en er komt er nu eentje langs.
Wat denken jullie, klopt deze? Het gaat om een 196.1502 quartz met de illusture leeftijd schatting 1990-1999. Uiteraard geen doos en papieren. Ik vind zelf de datum wat raar ver naar links zitten, maar het is niet heel ver off dus misschien hoor dit bij het model; ik ben geen expert.
Moet een nieuw glaasje in en kan ook wel een poetsbeurtje gebruiken. Dat zal nog een paar hondertjes extra kosten worden schat ik maar daar kijken we maar even doorgeen.
Ik heb ook naar deze gekeken (dit model). Kunnen mensen me vertellen hoe goed de lume blijft zitten in deze wijzers? Ik merk dat dit type wijzers kan brokkelen (door vochtschade?)
Deze zien er overigens wel OK uit. Maar ben het met SJvL eens, ziet er ook goed gebruikt uit als Seamaster en dat zou zich moeten reflecteren in de prijs…
Ik heb ook eens orienterend naar een mid-size Seamaster zitten kijken en volgens mij zijn hier weinig tot geen replica’s van omdat het geen gewild examplaar is.
Als ik jouw foto’s vergelijk met deze of deze bijvoorbeeld zie ik ook geen vreemde afwijkingen.
Als de prijs juist is voor de staat waar ie zich in bevind, en de verkopende partij lijkt betrouwbaar zou ik dit wel aandurven.
Verder wel eens met @flowert, geen idee of 36mm de juiste maat is voor een Seamaster… Dus mocht er een NA komen dan lees ik het graag.
Lijkt mij origineel maar conditiie is op zijn minst gebruikt te noemen. Dit i.c.m. quartz uurwerk en 36mm zou voor mij wel betekenen dat ie goedkoop moet zijn om interessant te zijn.
Ik ben zelf ook van de kleinere horloges, gewoon uit voorliefde maar ook omdat ik een bescheiden polsmaat (17.5) heb.
Toch heb ik de 2541.80 (41mm quartz) en die bevalt me echt meer dan prima!
Een van de weinige modellen waarvan ik - met mijn smalle pols - zowel de midsize als fullsize met veel plezier heb gedragen. Naar mijn mening kun je eigenlijk niet verkeerd kiezen.