Goedenavond allen! Ik heb wat vragen over deze seamaster! Mijn oog viel erop en hij sprak mij wel aan. In de advertentie staat NOS, maar er staat ook dat de kroon is vervangen door n universele. Zou beschadigd kunnen zijn tijdens opslag of display wellicht? Verder lijkt hij er goed uit te zien, maar ik ben geen kenner, slechts liefhebber!
Wie zou mij wat meer kunnen vertellen? Geschatte prijs ligt rond 500-550.
Bij voorbaat dank!
Bij een vervangen niet Omega kroon noem ik het geen NOS meer. Bovendien vind ik de diameter klein, 33mm.
Er staat bij de kavelgevevens dan ook weer “gedragen”, dus beetje vreemd. Ik laat hem maar schieten dan.
Ik denk eerder dat de kast en band zijn opgeknapt door iemand die niet aan originele onderdelen kon komen en daarom een universele nieuwe kroon erop heeft gezet.
Catawiki en expert is als FC Emmen en Landskampioen
Mee eens, Ik heb ook ooit een klacht ingediend voor een nep Breitling B55 op hun site, zogenaamd beoordeeld door hun expert. het was met het blote oog te zien en toch vroegen ze me om mijn punt aan hen te bewijzen, wat ik deed … Ik ontving een tegoedbon van 10 € om mij te bedanken … bravo de experts !!
Ding is niet NOS. Kijk maar naar de slijtage aan de binnenkant van de band
NOS wordt helaas ten onrechte vaak gebruikt voor ‘ziet er goed uit voor zijn leeftijd’.
Dit kwalificeer ik wel als NOS. Zijn geen stickers zoals nu bij nieuw geleverde horloge’s
Maar een soort coating.
Verkoper gesproken, kwam bij omega dealer vandaan waar hij onder garantie was teruggebracht. Klant heeft nieuwe meegekregen en deze bleef liggen. Maar is dus gedragen en had mankement gehad, daarna universele kroon erop gezet. Dat is drie keer geen NOS!
Ja wat apart! In welke periode was dit gebruikelijk? Weet ik volgende keer waar ik naar kijk. Na informatie verkoper kan ik zeggen dat het zeker niet kwalificeert als NOS, beetje jammer dat het zo wordt geadverteerd.