Omega Seamaster Pre Bond 396.1041/396.1061

Onlangs heb ik een mooie Omega pre bond aan kunnen schaffen. Ik wilde hem graag van de eerste generatie en al snel liep ik tegen een mooi exemplaar aan. Eerste eigenaar in Engeland, box, papieren en factuur van de juwelier aldaar à 375 pond erbij. Mooie set dus. Ik ben me eens gaan verdiepen in de verschillende modellen en kwam er al snel achter dat ik de mazzel had een pre bond te hebben uit het eerste productie jaar voorzien van het 1441 thermocompensated movement. Ik heb al veel informatie van het forum en specifiek van een zeer gewaardeerd lid hier gekregen en zo kwamen we op het typenummer. Overal op het internet zie je de full size 1e generatie weergegeven als de 396.1041. Op mijn papieren staat 396.1061. Over dit typenummer kom je maar bar weinig tegen en is het uurwerk nou het enige verschil tussen deze nummers?

Cheers

9 likes

Nogmaals gefeliciteerd met je aanwinst!

Sinds ik er twee heb ben ik erachter gekomen dat er meer verschillen zijn dan we dachten. Zelfs bij de eerste generatie pre bond 200m zijn er kleine verschillen. Zo zijn er bv 2 type banden. Een type band heeft 2 pushpins per schakel en de andere gewoon 1. Verder zijn er zelfs verschillende type sluitingen bij de enkele sluiting van de eerste generatie. De een heeft 7 microverstel mogelijkheden en de andere 5.

Hieronder een foto waarop het te zien is:

2 likes

En zal ik je dan nog wat grappigs vertellen, of laten zien, aantal pushpins en microverstel wisselen ook. Ik heb 7 microverstel en dubbele pushpins…

1 like