Omega Seamaster Prof. Quartz 2541

Hoi,

wie kan iets over dit horloge vertellen, degelijkheid, robuust, waarde als het in goede originele staat verkeerd etc.

reacties bij voorbaat op prijs gesteld :slight_smile:

Degelijkheid van het horloge zelf is zeer goed ; neem aan dat je de blauwe "bond"bedoeld. Afgezien van het uurwerk is het horloge exact hetzelfde als de automatische uitvoering .Zeer degelijke band , na meer dan 10 jaar ziet mijne er nog zeer goed uit en geloof me ik gebruik mn horloges ! Het uurwerk , ikzelf heb een automaat maar mn vrouw heeft het damesmodel en dit is wel quartz ; zeer betrouwbaar

Waarde vind ik altijd moeilijk in te schatten met een quartz
Probeer ook te achterhalen wanneer de laatste batterijwissel is geweest , als dit nog niet gebeurd is is vaak de eerste wissel voor kosten Omega (indien binnen 2 jaar meen ik)

Beste WS,

inderdaad bedoel ik de blauwe “bond”.
Wordt dit horloge als een volwaardig Omega klokje gezien, of is dit (omdat het een quartz is) meer een rolls royce met een opel corsa motortje erin ? betrouwbaar, maar niet waardevol ?
Ik kan een keurig uitziende kopen (geen idee of de batterij vervangen is) en die zou 700 euro moeten kosten, geheel origineel met papieren en doos en verlengstukje van de band. Is dat (te) veel, of kwestie van wat de gek ervoor geeft ?

700 is een redelijke prijs. Quartzen hebben minder inruilwaarde. Je zou nog wel wat kunnen afdingen hoor. Op internationale fora zie ik ze geregeld voor minder.

okee, meer reacties zijn welkom, al neig ik er nu meer naar om tot 1000 euro door te sparen voor een seamaster chronometer 300m…veel geld maar kan het maar 1 x uitgeven…

Hoi Santos, de prijs is goed lijkt mij, ik heb volgens mij vorig jaar een midsize quartz gekocht, deze was wel wat duurder maar kwam bij de dealer vandaan dus met garantie e.d.

De full-size voor deze prijs is goed, maar ik zou, zoals je zelf al aangaf die paar honderd euro extra sparen en voor de automat gaan. Mijn reden om toen voor de quartz te gaan was vanwege de schroefkroon die ik niet steeds los hoefde te schroeven als ik hem wilde gebruiken.

Santos Schreef:

okee, meer reacties zijn welkom, al neig ik er nu
meer naar om tot 1000 euro door te sparen voor een
seamaster chronometer 300m…veel geld maar kan
het maar 1 x uitgeven…

Ik zou doorsparen voor een mechanisch horloge. Het zien en horen tikken van een mechanisch horloge vind ik na zoveel naar nog steeds leuk. Let bij een automaatje wel op dat je meer te maken hebt met onderhoud. Door de AD wordt geadviseerd om preventief om de 5 jaar een servicebeurt te laten doen. Dit kost met opsturen voor de Omega tussen de 250 en 350 euro.
Als er geen defecten zijn, kan je het wagen om 't bij een horlogemaker te laten doen. Dit kan vanaf de 50 euro. In geval van een ernstig defect moet het waarschijnlijk toch opgestuurd worden, omdat onderdelen niet meer geleverd worden :((td)(td)(td)

Neem dit dus mee in je overweging. Als een automaatje al bijvoorbeeld 10 jaar oud is en nog geen servicebeurt heeft gehad, kan dat de kosten/prijs nog aardig omhoog schroeven.

Ferrie Schweitzer in Heerlen heeft alle onderdelen nog en meer dan 30 jaar ervaring met Omega. http://www.vintagehorloges.nl/

hans

(tu) Hij is 1 van de uitzonderingen in Nederland. Hele aardige man. Hoop dat de verbouwing eindelijk achter de rug is…