Ik heb een kleine twee maanden geleden een Omega SMP gekocht (2221.80), en die is destijds voor mij op maat gemaakt door de juwelier waar ik hem had gekocht
Ik had eerst aan de ene kant 3 volle schakels, en aan de andere anderhalf, en nu wil ik dus het liefst aan beide kanten 2 volle schakels. Momenteel heb ik voor een tijdelijke oplossing gekozen, en aan de ene kant 2 volle schakels, en aan de andere kant 1 volle, en 2 halve schakels. Heeft hetzelfde effect als 2 volle schakels, maar het ziet er wat minder uit, en pietje-precies als ik ben wil ik toch alleen maar volle schakels hebben, en niet 2 halve. Aangezien er nergens in de buurt een Omega AD zit heb ik besloten het zelf te doen. Ben al een heel eind, en moet eigenlijk nog maar één schakel(een halve om te vervangen met een hele) eruit halen. Echter zit de pin die in deze schakel zit ongelofelijk vast, en heb ik niet zo’n speciale resizing tool. Ik doe het momenteel met een tool waar een vorkje en een pinnetje aan zit, en iets hards om op het vorkje te slaan. De vorige schakels zijn hierdoor met succes verwijdert, zonder iets te bekrassen, maar deze lukt echt niet.
Het is me inmiddels gelukt. Ik heb al zo’n setje (gekregen van mijn vader), maar de pin van dat blauwe apparaat is een tijdje geleden afgebroken.
Ik heb het nu voor mekaar gekregen met de hamer, en een naald. Verder kwam er een hope brute kracht bij kijken, want sommige van die schakels zaten verdomd vast.
In ieder geval bedankt voor je input
Volgende keer op de Rikketik maar een nieuw
bandenvervangdingetje kopen ipv pielen met een
naald
(ofwel…dat pinnetje!)
Joh, lukt hier ook wel mee. Tot nu toe is het me elke keer gelukt, en er gaan allemaal verhalen rond dat de Omega Seamaster Bond band het moeilijkste is om te resizen. Daarnaast zit hij nu top, dus ik denk niet dat ik het nog een keer hoef te doen.
Soms is het zo dat de fabrikant loctite gebruikt om pinnen en schroefdraad vast te zetten.
Wat in zo’n geval soms helpt (afhankelijk van de soort loctite is even verwarmen in kokend water (natuurlijk wel eerst de kast van de band scheiden :D)
ik heb zo steeds alles los kunnen krijgen.
en wanneer dat niet lukt zou je het volgende kunnen overwegen:
Met een bankschroef(je) en goede bescherming aan weerszijden van de band kun je ook schakels uitdrukken (als je zeker weet dat er geen schroefdraad in zit) aan een kant een plaatje hout bv met een gaatje waar de pin in uitgedrukt kan worden en aan de andere kant een stukje hout met een gaatje waar je "naald"in past (zorg dat de naald of duwpin niet te lang is i.v.m. buigen,en zorg dat het uiteinde van de duwpin vlak is anders druk je er een deuk in) dit geheel rustig op zijn plek zetten in de bekken van de bankschroef met tape o.i.d. en dan RUSTIG dichtdraaien!
Is de pin er een beetje uit (kan nooit verder dan de dikte van je plaatje hout,dus hou daar rekening mee!) dan kun je hem er verder meestal uittrekken
maar alleen doen wanneer je je zeker van de zaak voelt,niet gaan klooien!
bandenvervangdingetje kopen ipv pielen met een
naald
(ofwel…dat pinnetje!)
Joh, lukt hier ook wel mee. Tot nu toe is het me
elke keer gelukt, en er gaan allemaal verhalen
rond dat de Omega Seamaster Bond band het
moeilijkste is om te resizen. Daarnaast zit hij nu
top, dus ik denk niet dat ik het nog een keer hoef
te doen.
Voorheen deed ik 't met een paperclip en een pot pindakaas
bandenvervangdingetje kopen ipv pielen met
een
naald
(ofwel…dat pinnetje!)
Joh, lukt hier ook wel mee. Tot nu toe is het
me
moeilijkste is om te resizen. Daarnaast zit hij
nu
top, dus ik denk niet dat ik het nog een keer
hoef
te doen.
Voorheen deed ik 't met een paperclip en een pot
pindakaas
Leg eens uit:pindakaas? zoals in de reclame voor schaatsers en zwemmers
een
naald
(ofwel…dat pinnetje!)
me
moeilijkste is om te resizen. Daarnaast zit hij
nu
hoef
te doen.
Voorheen deed ik 't met een paperclip en een pot
pindakaas
een
naald
(ofwel…dat pinnetje!)
me
elke keer gelukt, en er gaan allemaal
verhalen
moeilijkste is om te resizen. Daarnaast zit
hij
nu
hoef
te doen.
Voorheen deed ik 't met een paperclip en een
pot
pindakaas
Leg eens uit:pindakaas? zoals in de reclame voor
schaatsers en zwemmers
Haha, nee als hamer! Paperclip 90 graden buigen, en hakken maar! Soms moet je je op vakantie toch een beetje behelpen met huis-tuin-keuken watchtools :+