Omega seamaster project

Deze een tijdje geleden over genomen van @Magni80 als project horloge.

Hier de foto`s voor:
image
image
image
image
image
image

Na het opknappen:
Schuren, polijsten, band tussen een pers om sommige schakels weer in elkaar te persen, bussen gedraaid voor versleten openingen in de band. bezel insirt vervangen en wijzerplaat zuiver gemaakt.
image
image

50 likes

Dat is een hele metamorfose, mooi resultaat!

1 like

Zo, strak geworden zeg! Hoe heb je dat gegaan met de geborstelde delen versus de gepolijste delen? Alles afplakken? En die bezel is dat een aftermarket? Heb er zelf ook eentje die op termijn wat liefde kan gebruiken namelijk

1 like

Ik heb de kast opgeknapt met een blokje hout en schuurpapier zodat ik niks af kon ronden, en de scherpe lijnen er weer terug in kon brengen. Toen inderdaad alles afgeplakt en de gepolijste vlakken gepolijst tot mirror finish. De bezel insirt is inderdaad aftermarket.

3 likes

Dat is weer heel anders ! Erg goed gelukt zeg…

1 like

Mooi gedaan!

Was OEM geen optie? Kost bij Omega volgens mij niet de hoofdprijs.

1 like

Prijzen zijn vanaf 200 euro. Dat vond ik het horloge niet waard,

1 like

strak hoor, goed gelukt

1 like

Ziet er top uit zeg :slight_smile: Heb je een full front foto van het eind resultaat?

1 like

OEM kan je geloof ik alleen de bezel inclusief insert kopen en niet een losse insert. Daarmee ook zo duur.

1 like

Beter foto`s komen er aan.

4 likes

Toen ik zag dat het een project van @stefanketelaars zou worden en het begon met een seamaster, dacht ik echt dat dit het resultaat zou worden:

:joy:

Ik zat al helemaal klaar met het idee, dit gaat weer geweldig worden!

10 likes

Mijn beste,

Is mooi geworden!!
Veel draag-plezier dan ook met deze gelouterde Seamaster.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gaaf! Heb je nog meer foto’s? :heart_eyes:

Gebruikte OEM inserts zijn zo gek duur niet meestal, een nette is wel te vinden voor €50/€75.
Maar ondanks dat, erg mooi gedaan en die kan er wel weer een hele tijd tegenaan!

Flinke verbetering,gouwe handjes

1 like

Erg gaaf geworden! En idd een originele bezel inlay wordt op eBay nog wel eens voor € 50 - 75 aangeboden. Kan een optie zijn om nog eens te wisselen, heb je e.e.a. weer origineel.

2 likes

Mooi hoor!
Erg goed gelukt!:+1:

1 like

Echt gouwe handjes, en hop weer terug naar blauwe gedeelte:joy::wink:

1 like

Mooi man

1 like