Omega Seamaster Quartz cal.1315

Liep tegen een Omega aan gisteren, die het niet doet.
Betreft een Omega Seamaster Quartz uit 1977
ST 196.0073

Caliber 1315 (gelijk aan 1310?). Lastig qua onderdelen begrijp ik. De moeite waard om te laten repareren, of lukt dat uberhaupt niet? Het probleem is dat de minutenwijzer hangt. Kan 'm niet verstellen. Maakt een klein beweginkje naar voren of achteren, maar blijft staan.
Vind het een mooi horloge.

Zou ik met Wesselink & Vreeker in Alkmaar overleggen, ze zijn daar ook erg goed in o.a. vintage Omega’s. Mijn ervaring is dat ze goed advies geven en fair zijn met de prijzen.

Ik heb een soortgelijke, weet alleen de referentie ervan niet. Maar je kunt door te draaien enkel de uren en datum verstellen, in de kroon zit een klein knopje. Wanneer je die ‘dubbelklikt’ draaien de seconde- en minutenwijzer heel snel. Daarmee stel je dus de seconden en minuten in.

Ik ben nog een leek, maar ik vroeg me af of je dan het uurwerk in dergelijke probleem gevallen kan vervangen met een compleet ander uurwerk aan de wijzers. Als het horloge maar weer werkt zeg maar.
Of past het gewoon niet en is het niet compatible?
Zou mooi zijn als je defecte uurwerken met andere zou kunnen vervangen. Heb namelijk zelf een zeldzaam horloge dat volgelopen is met water. Ander uurwerk erin zou de oplossing kunnen zijn?

Er zit beweging in dus is het circuit nog goed en de spoel intact. (Meestal is die spoel kapot)
Dus dan is het gewoon een kwestie van oude olie die het uurwerk tegen houdt. Schoonmaken, nieuwe olie en hij loopt weer 40 jaar :slight_smile: