Omega Seamaster Quartz

Beste alle,

Sinds een paar dagen toch maar een account aangemaakt op dit forum.
Gelijk even een vraag.

Mijn vader kwam er laatst achter dat hij nog ergens een oude Omega Seamaster Quartz had liggen.
Horloge komt ongeveer uit 1980, met de nadruk op ongeveer.

Heeft iemand hier enig idee om wat voor een model het exact gaat en of dit horloge nog waarde heeft, mits het aan de praat gemaakt kan worden.

Ik hoor graag jullie mening hierin. alvast bedankt.

Kast zelf ziet er nog helemaal gaaf uit, geen krasje e.d. band is van wat minder goeie staat.

(foto’s)

1 like

Idd jaren '80
Hoogtijdagen van de quartz horloges
Seamaster is de modelnaam.
Schat tussen de 150-200

1 like

Ik heb dit horloge ook gehad, ik had het toen opgezocht. Mijne kwam uit 1975, dat zal jouw horloge ook wel zijn. Kan zijn dat het later is gekocht, maar dat het wel uit 1975 komt. Dit soort modellen verdwijnen vaak in een la, waardoor er vaak lekkage in het uurwerk ontstaat. Ik zou het even laten nachecken. Misschien iets voor @MartijnV ?

Welkom hier. En direct een mooie start van je toekomstige collectie!!

Welkom met deze mooie Omega, ik hoop dat je 'm aan de praat krijgt :+1:

Allen bedankt voor de reacties.
Volgende week proberen aan de praat te krijgen. Horloge ligt echt al jaren in een doosje opgeborgen. Best benieuwd.

Als het werkt gaat het denk ik wel verkocht worden.
Als ik er een andere band op kon doen was het nog wel een rede om het te bewaren. Helaas kan dat niet naar mijn mening.
Of wel?

Hoop dat men spaarpot het snel toelaat om een (bijna) nieuwe Seamaster te kunnen kopen, staat er nu wel 1 te koop hier, helaas nu nog even niet😑.

Beste Arend,

Welkom op dit forum!
Ik heb onlangs een Seamaster Quartz laten repareren en dit was meer dan 1000 euro. Daarmee overstijgen de reparatiekosten de werkelijke waarde van het horloge. Een bijpassende band heeft me nog eens 450 euro gekost. Voor mij zat er veel emotionele waarde aan het horloge, Vandaar dat ik bereid was dit ervoor te betalen.
Misschien kan je het zelf aan de praat krijgen, misschien dat er een forumlid je voor een wat gunstiger tarief kan helpen. Zo niet, kost het via Omega zelf in ieder geval veel geld. Waarde zal niet zo veel zijn als hij het niet doet. Werkend kan je er misschien, DENK IK, nog wel 400 euro voor krijgen. Maar ik wil me zeker geen expert noemen.

Groet,
Arvid

€1000 euro reparatie, daar koop je 3 nieuwe uurwerken voor en die band koop je voor max €200 ongedragen. Ik vind dat je erg veel betaald hebt hoor!

Deze Omega’s doen naar mijn mening ook geen €400, een werkend model doet €200-250

1 like

MEER dan 100 euro! En nee, daar koop je geen nieuw uurwerk voor, wel een donor uurwerk. De Omega 1310 is niet meer leverbaar. De kapotte onderdelen zijn speciaal voor mijn horloge bij gemaakt. En de uurwerkmaker bij Omega kost mij bijna net zo veel als een arbeidsrechtadvocaat per uur.
Ik weet dat ik veel meer heb betaald dan de echte waarde, mijn emotionele, dus toegevoegde waarde, was het in mijn ogen wel waar. Maar daarover kan niemand anders dan ik over oordelen.
Over de waarde, tja, zoals gezegd, ik ben zeker geen expert, dus daarover ga ik niet in discussie. :smile:

Dit horloge is het voor mij niet waard om er voor 100 euro aan te verspijkeren. volgens mij heeft het horloge in het verleden niet eens zoveel gekost.

Enige waar ik bank voor ben is dat de batterij gelekt heeft omdat die er al die tijd ingezeten hebt.
Horloge laat ik van de week door de juwelier bekijken en eventueel maken als het alleen nieuwe batterijen betreft.
Daarna verkopen.

Vandaag nieuwe batterijen in gedaan en het loopt weer als een zonnetje.
Best wel bizar dat naar zoveel jaar stilliggen het horloge gelijkt weer werkt.

Nu even overwegen of het op marktplaats komt of toch maar houden.

1 like

MP?
HF zul je bedoelen :laughing:

Mag ik nog niet op verkopen, ben nog een beginner op dit forum :grin:

Indien je het geld niet direct nodig hebt zal ik je adviseren het te houden. Je krijgt er nu niet zo veel voor en hij is van je vader geweest. Je kan hem op ieder moment verkopen maar eenmaal weg…is weg.

1 like