Omega Seamaster/Seamaster de Ville

Beste allen,

Ik ben nu al enkele weken op zoek naar een Omega Seamaster/Seamaster De Ville. Ik heb gemerkt dat de prijzen t.o.v. de wat oudere berichten op dit forum flink zijn gestegen. Ik ben nieuw hier en ook vrij onbekend met vintage horloges, maar wat vind ik die vintage Seamaster mooi zeg. Ik heb nu de volgende twee op het oog:

Volgens mij zijn bij beide horloges de kroon origineel, de wijzerplaat niet overgeschilderd, de kast en het glas in prima staat. Valt jullie iets op aan de horloges? Hoe ver zouden jullie mee gaan in het bieden op deze horloges?

Ik volg de prijzen al een tijd op Catawiki en -om wát voor reden dan ook- zijn de De ville’s altijd hoger in prijs getaxeerd dan de ‘overige’ vintage Omega dress watches.

Ze zien er beiden wel “ok” uit hoewel de macro foto’s van die De Ville meer detail (en houvast) geven.
De indices van de De Ville zijn trouwens wat afgebrokkeld/beschadigd en zou die zelf daarom -als pietje precies- niet selecteren.

Het 2e horloge lijkt geen originele gesp te hebben (althans niet getoond op de foto) en of die gesp van die De Ville bij dit specifieke horloge hoort betwijfel ik: kunnen andere forummers misschien bevestigen of ontkennen?
Staat horloge 2 lijkt overall beter maar het model spreekt mij iets minder aan.

Zou zelf -geheel subjectief- beide horloges overslaan en nog even wachten op een mooier De Ville exemplaar.

Het helpt bij het bieden om voor jezelf vooraf te bepalen wat je er maximaal voorover hebt en je daaraan te houden.
(Bedenk dat dit niet de laatste horlogeveiling is; ze veilen nonstop!)

Veel forummers hier vinden de prijzen op Catawiki hoog. (Soms wel soms niet naar mijn mening?)
Blijft lastig en subjectief wat een vintage nu écht waard is cq wat de koper/gek er voor over heeft)

P.s vind zo’n De Ville echt de ultieme dresswatch! :sunglasses:

1 like

Ik zou zelf niet zo snel zo een courant model kopen op catawiki. De prijzen voor die modellen liggen op catawiki vaak (te) hoog. Zo vind ik 480 euro (zonder veiling kosten en met 3 dagen te gaan) wel erg fors voor een simpele De Ville. Je hebt voor 500+ euro veel interessantere keuzes dan een De Ville.

Ik vind het tweede horloge in ieder geval interesanter. Zowel omdat de prijs nog wat lager is en het een Seamaster is. Ik vind de lume wel lastig te beoordelen.

2 likes

Bedankt voor de berichten; zeer verhelderend!

Mij is ook opgevallen dat een De Ville niet per se lager in prijs ligt dan een normale Seamaster. Ik heb nog nooit iets via Catawiki, Ebay of Chrono24 gekocht en het liefst koop ik er een bij bijv. AWCO, maar dan betaal je al helemaal de hoofdprijs. Ik ga inderdaad maar even afwachten, ik leer er immers alleen maar van.

Nogmaals bedankt!

1 like

Ik heb zelf goeie ervaringen met ebay. Paypal kopersbescherming is erg lekker als er iets mis blijkt te zijn. Dan kan je hem gewoon retourneren namelijk. Het is in ieder geval een slimme keuze om te wachten want vintage Omega’s zijn er genoeg. :smiley:

Ik vind het wel raar dat de De Ville prijzen op hetzelfde niveau zitten als de Seamasters. Ik zou namelijk zeker zeggen Geneve < De Ville < Seamaster < Constellation.

1 like

En Ebay is ook gewoon betrouwbaar als je een horloge uit bijv. Amerika of Letland laat komen?

Dat ligt helemaal aan het horloge zelf. Je moet er zelf genoeg van af weten om te weten wat je koopt. Het liefst koop ik op ebay gewoon binnen europa vanwege mogelijk importtaksen. Met paypal heb je iig wel de zekerheid dat je het horloge geleverd krijgt zoals in de beschrijving beschreven of anders je geld terug.

Maar op catawiki is dat niet anders, daar moet je ook weten wat je doet want er wordt een hele boel troep aangeboden daar.

weet dat het model ‘Seamaster De Ville’ maar gedurende 4 jaren geproduceert werd , van 1963 tot 1967,
daarna werd het ofwel 'De Ville’ofwel ‘Seamaster’
:slight_smile

Dank Wekke voor je bericht. Dit helpt inderdaad.

Dit is precies het model dat ik zoek. De rand lijkt bij deze wat vlakker dan normaal, kan dat kloppen of ligt dit aan de manier van fotograferen? Ook vind ik het mooi dat de indices wat smaller zijn. Ik vind het moeilijk inschatten maar wat zo dit horloge in deze staat mogen kosten? Of zit de aanbieder al redelijk in de buurt met zijn prijs?

ik vind hem behoorlijk aan de prijs verder zoeken zou ik zeggen beetje geduld mischien iemand uit het forum wat te koop heeft gr stev3

Eens met de voorgaande reacties: geduld! :relaxed:

Voor €900 (idd aan de prijs) kun je overal een vintage Omega kopen…dus wacht gewoon nog even af.

Maarja…als je het in je kop hebt heb je het niet in je kont zei mijn moeder altijd.
Oftewel: je hebt besloten dat je eentje wil en dan moet het ook per direct worden aangeschaft :blush: :smirk:

1 like

Haha true, ik zal inderdaad geduldig moeten zijn. Als ik weer iets op het oog heb plaats ik wel weer een bericht!

1 like