Omega seamaster soorten en maten

Handopwinders en automaatjes zijn idd mechanische horloges, maar geregeld wordt de term Mechanical/mechanisch gebruikt voor handopwinders.

Zo wordt er dan Mechanical op de wijzerplaat gezet om het onderscheid te maken tussen een handopwinder en een automaat/automatic.

On topic, die quartz van Marktplaats heeft wel een nieuwere look met opgelegde indexen. Een automaatje voor rond de 1000 is meestal een ouder model. Dacht dat die met opgelegde logo en indexen zo rond de 1500-1600 van de hand gaan.

Voor mij is de SMP300 een soort Submariner geworden. Zijn veel kleine verschillen. De kleur van de bezel is in de loop der jaren wat lichter geworden. De rode tip van de seconde wijzer heeft een bloedrode kleur gekregen, de wijzers zijn gegroeid, maar ook grotere veranderingen zoals de bezel facelifts/varianten, verschillende kleuren combi’s in wijzerplaten, materiaal van kast, en dan hebben we het nog niet over de Sword hands varianten.

Maar ik denk dat jouw ding toch meer de Skeleton hands is. Oh ja, de Planet Ocean valt inderdaad ook onder de Seamaster lijn evenals de Aqua Terra. Omega noemt de door jouw getoonde Seamaster de 300m, waar het vroeger Seamaster Professional was. Ik noem em de SMP300.