Omega seamaster titane

Ik heb een omega seamaster titane gezien. Ik weet niet of er een doos en boekjes bij zitten. Er wordt 450 euro voor gevraagd. Is deze Omega dat waard? Hij moet wel een keer gepolijst worden

Groeten
Simon

Vind deze wel erg mooi :stuck_out_tongue:

Lijkt zeker niet duur. Als het uurwerk verder in goede staat is kun je je er geen buil aan vallen. Weet je wat de levarncier is of zit die ergens in Verweggistan :)?

Het is me via via aangeboden. Het bekende ons kent ons netwerk van vrienden, maar het uurwerk is zeker goed.
Is polijsten eigenlijk een kostbaar grapje?

Ik heb een catalogus van Omega uit 1995. Daar staat de volledige Titane lijn uit dat jaar in.
Het verbaast me dat deze lijn al vanaf 1982 (informatie site Omega) tot dus in ieder geval 1995 in de collectie zat.
Ik had altijd het idee dat deze lijn slechts een paar jaar geproduceerd werd.

Om je een idee te geven van de verkoopprijzen toentertijd:

Model nummer 5810.40.00. Omschrijving: Titanium met 18K goudinleg in de kast en op de band. Quartz uurwerk, verschroefbare kroon, WR 120m, ontspiegeld saffierglas, kostte in 1995 in Duitsland DM 4750, ofwel ruwweg 2400 Euro.
Opvallend is dat een automatische Chronograaf uit dezelfde serie zelfs iets goedkoper is dan de quartz time-only.

Is 450 Euro een goede prijs? Ik dacht het wel, is wel afhankelijk van de optische staat van het horloge. Titanium met goudinleg polijst je niet zo maar even bij, moet echt wel gedaan worden door een vakman.

succes,
Hans Mennink

Dat is veel geld voor een quarts horloge, is dit dan een ‘manufactuur quarts’, dat daardoor de prijs zo hoog is?

prijs valt mee , ik zie ze wel voorbij komen waar ze een stuk meer voor vragen…

Ik heb er ook één gezien, ziet er erg mooi uit…

Prijs die ik zag ligt wel iets hoger:
http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4733

Dus voor die 450 euri heb je vast een goede koop.

Betaal alleen liever wat meer voor een bijna mint exemplaar.
Je zult altijd zien dat de kast is bijgewerkt.

Mag het voor de prijs veel uitmaken of er wel of geen doos bij zit?
De verkoper kan de door n.l. niet meer vinden.

Gr.
Simon

Verreweg de meeste horloges van 5 jaar of ouder hebben geen doos en/of papieren meer. En hoe ouder het horloge, hoe groter de kans dat er niets meer bij zit.
Ik zie doos/papieren als een leuke bijkomstigheid, maar ik doe er niet zo anal over als sommige anderen.

Moet je eens op het duitse Rolex forum kijken. Daar zitten volgens mij luitjes die meer kicken op dozen/papieren/stickertjes en Rolex ankertjes dan het horloge zelf…

gr,
Hans Mennink

Het gaat mij niet om de doos en papieren, maar natuurlijk om het Horloge. Ik vraag dit omdat ik nog niet zo lang met horloge’s bezig ben en niet weet hoe het met de prijzen zit.
Het maakt nu ook niet meer uit het horloge is gisterenmiddag verkocht. Jammer

Gr.
Simon

Vroegah op de basisschool was stickers sparen cool :stuck_out_tongue_winking_eye: