Van deze omega seamaster van 1992 zou ik graag meer info krijgen, want de wijzers zijn anders dan wat ik op google vind. Er staat alleen “automatic” en “seamaster” , “swissmade” en “waterproof” op.
Is het wel een echte? Ik denk van wel want we hebben wel een origineel garantiekaartje
Dat kaartje kan nooit overeen komen met de eerste uitgifte van het horloge. Dit is een jaren '60 Seamaster, met waarschijnlijk een caliber 565 of in elk geval 500-serie. Daarover (vooral de periode van fabricage) is geen discussie mogelijk. Verder is de kroon niet origineel.
Echt is 'ie zeker, en mooi ook. Het pasje heeft er echter niks mee te maken, deze Seamaster is zoals @PeterLC zegt uit begin jaren 60 denk ik gezien de S van Seamaster.
Mooie Seamaster van ongeveer (bijna) 60 jaar oud. Het glaasje (plexiglas) kun je eenvoudig en voorzichtig een beetje poetsen met tandpasta (buitenkant uiteraard) dan glimt het weer mooi. Na het poetsen de randjes voorzichtig schoonmaken met een (houten) satéprikker. De waarden variëren tussen €500,00 en €750,00 met uitschieters naar onder en boven, naar gelang van de staat van het horloge. Op de website van Omega kun je de meeste vintage modellen terugvinden.
Dank u voor het snelle antwoord! Het is ook opmerkelijk hoeveel reacties ik krijg. Echt een actieve site van liefhebbers! Ik wil ze alle bedanken! Intussen is er al meer zekerheid over het model, maar ik denk dat het zal moeten opengemaakt worden om uitsluitsel te krijgen, want ik heb nog steeds geen volledige identificatie. De meest op lijkende is model 14770 of 14750, maar als de wijzers overenstemmen, is er altijd een datumvakje bij, terwijl dat niet het geval is met mijn exemplaar. Inderdaad is het kroontje niet origineel. Ik hoop dat het geen “samengesteld” exemplaar is.