Ik zit te kijken of ik een Omega Seamaster Planet Ocean in de US moet bestellen. Als ik zo op Chrono kijk, liggen de prijzen daar beduidend lager. Zelfs met betaling van BTW en inklaring zou ik goedkoper uit zijn. Komt het überhaupt wel eens voor eigenlijk dat je een horloge vanuit de US kast komen en dat je onder de BTW uitkomt?
Voor belastingontduiking moet je op een ander forum zijn!
Vanuit de US is het bijna altijd raak heb ik begrepen.
Wie heeft het over ontduiking? Je bent nogal vlot met je conclusies. Ik zeg zelf dat ik voornemens ben om via een officiële weg een horloge uit de US wil halen. Ik kom alleen verhalen tegen van mensen dat ze het horloge binnen kregen zonder een extra factuur van de douane voor de BTW. “Foutje” van de douane dus. Ik ben geenszins van plan om wat dan ook te ontduiken…
Dat is maar goed ook. Jur is daar niet van gediend op het forum. Gelukkig maar.
Koop gewoon in Nederland, help de lokale middenstand!
Zelden tot nooit, als ik naar mijzelf en wat anderen kijk. Ik heb toch regelmatig iets in de vs besteld, en altijd moeten betalen. Prima.
Reken er maar gewoon op dat je moet betalen.
Belastingontduiking is hier helemaal niet van toepassing. Ik bestel af en toe auto-onderdelen in Amerika en krijg altijd een factuur BTW en inklaring. De vervoerder is namelijk verantwoordelijk voor de afdracht. Krijg je geen factuur of valt het binnen de regels dan heb je geluk.
Daarnaast lokale middenstand helpen? Niemand koopt zeker op internet? Help je de lokale middenstand ook niet mee.
Precies wat ik bedoel…