Goedemorgen allemaal, ik heb een vraag over de aanschaf van een Omega Seamaster uit 1965 (kaliber 601 ref. 135.011). Hij ziet er erg origineel uit, met (denk ik) de originele wijzers, een Omega kroon en het acryl glaasje met Omega logo erop. Hij loopt ca. +10 sec. per dag, wat mij vrij redelijk lijkt voor zo’n oud klokje. Hij is onderhouden door de zeer vriendelijke eigenaar van de vintage winkel, en er komt een jaar garantie bij vanuit hem. Mijn vraag is of hij de vraagprijs van ca. €1200 waard is, aangezien vergelijkbare modellen vaak wat minder kosten. Daarnaast twijfel ik ook over het dagelijks dragen van een vintage horloge (of hij hier na al die jaren nog tegen bestand is etc.).
Ik wil iets speciaals uitzoeken voor het behalen van mijn diploma, en veel andere (moderne) opties uit deze prijsklasse word ik vaak niet heel warm van. Zoek graag iets wat over 30+ jaar nog steeds tijdloos is. Ik hoor graag van jullie!
Mooi horloge met een wijzerplaat die je niet zo vaak ziet. Hoewel wij hier in principe niet aan waardebepalingen mogen doen lijkt 1200 piek me wel wat aan de prijs voor dit horloge.
Dat hangt erg van je levensstijl af. Draag je het horloge naar de kantoorbaan, helemaal prima.
Heb je een actievere levensstijl, pakken veel mensen minder vaak de vintage. Het is nou eenmaal wat fragieler. Het glaasje krast ook sneller. Kan allemaal wel weggepoetst worden, maar niet in oneindigheid. De waterdichtheid is ook niet je van het.
Voordeel is, de horloges zijn relatief waardevast. Je zal wel wat er op afschrijven, maar mocht je nou doorhebben naar enkele jaren dat je 'm echt niet draagt kan ie de verkoop altijd nog in. Dat is natuurlijk wel zonde, want een afstudeerhorloge wil je voor altijd hebben.
Enkele jaren geleden, tijdens het studeren, had jk ook een vintage Omega aangeschaft. Deze heb ik nog steeds. Echter draag ik 'm niet al te vaak, omdat ik er ‘te voorzichtig’ mee ben.
Persoonlijk zou ik het zoeken in een moderner horloge, ervan uitgaande dat je in de begin 20 bent (net als ik). Die horloges zijn nou eenmaal waterbestendiger, het glas krast minder, en het voelt allemaal wat meer solide aan.
Mooi horloge! Dagelijks dragen is geen probleem zolang je niet een drilboor gebruikt. Dit is geen taxatieforum maar de vraagprijs is wel heel fors. Zie Chrono24 en doe daar zo’n 20% vanaf. De term ‘onderhouden’ is een rekbaar begrip. Is het recent volledig geserviced?
Op de vraag of ie helemaal origineel is, kan ik helaas geen uitsluitsel geven. Het is wel een leuk horloge. Maar, zoals gezegd, aan de prijs. M.b.t. onderhoud is het idd even de vraag wat daaronder verstaan wordt. Is hij een horlogemaker, met toegang tot originele onderdelen? Zou goed kunnen van niet en dan is ‘onderhouden’ een rekbaar begrip en niet per se heel veel waard.
Dan, dit horloge kan natuurlijk een blijvend mooi aandenken zijn, aan het behalen van je diploma. Maar ik heb zelf ook een vintage Seamaster en die draag ik eigenlijk alleen op bijzondere gelegenheden. Veel te fragiel voor dagelijks gebruik, vind ik en totaal niet waterdicht. Dus voor mijn levensstijl gewoon niet goed bruikbaar.
Maar goed, dat kan voor een ander natuurlijk weer anders zijn.
Succes met de beslissing!
Heel mooi horloge maar zoals al gezegd wel echt aardig aan de prijs.
Ik zou toch ff verder kijken.
Helaas heb ik er geen meer anders was de prijs wel wat lager. En ook zeker een servicebeurt gehad.
En met originele onderdelen hmm geen idee.
Bij dit soort horloges denk ik niet dat het uurwerk niet uit niet originele onderdelen bestaat.
Kroon glas enz is een ander verhaal.
Anders kijk even voor het glas of er in het midden een Omega logo in staat dan weet je iig of het glas origineel is.