Beste horloge liefhebbers, ik ben nieuw op het forum en heb mij recent op een nieuwe hobby gestort. Zonder veel voorkennis uiteraard Ik vind het leuk om vintage horloges te kopen en “op te knappen” zonder te moeilijke herstellingen. Graag had ik jullie mening over deze Omega Seamaster 1660215 uit 1972. Is het de kost waard om deze van een nieuw glaasje te voorzien en op te knappen? Of is het niet echt een meerwaarde.
Alvast bedankt!
Als het gaat om een eerste horloge om de kunst te leren; dan zou ik niet deze Omega kiezen.
Welkom Tom Hele leuke Seamaster. Als het alleen om het glaasje gaat is dat te doen. Hangt uiteraard af van wat je er mee wilt doen. Origineel glaasje zal zo’n €60 kosten denk ik. Wellicht dat iemand hier op het forum daar een betere inschatting voor kan maken.
Het glaasje ziet er op deze niet al te duidelijke foto echter nog wel goed uit?
Rechtsboven aan de 10 zit er een barstje in het glaasje.
Denk dat ik ook wat te veel betaald heb via 2dehands, dus heb niet veel marge
Winst maken om te verkopen is niet het doel echter, enkel het opmaken en evt houden of voor hetzelfde bedrag weer weg doen.
Je weet dat je nog geen verkooprechten hebt hier? Die krijg je na een jaartje actief meedoen. Ik zou sowieso zo’n horloge lekker zelf gaan dragen. Dit mits er recent onderhoud is gepleegd…
Yes
Leuke Seamaster,Tom! Draagt vast heel leuk met die band.
Ik ben zelf ook begonnen met een vintage Seamaster, en zo is de bal aan het rollen gegaan.
Zoals je ziet met nog een stukje meer patina als de jouwe.
Ik heb destijds ook proberen nadenken over het verkopen van die eerste Seamaster, maar tot op heden geen afscheid van kunnen nemen (en dat ook nooit meer van plan).
Welkom op het forum!