Goeie morgen allemaal!
Een zonnige ochtend, maar deze morgen toch flink fris toen ik op de antiekmarkt aankwam en had er al snel spijt van dat ik mijn jas niet had aangetrokken. Nu ja, het begint stilaan, 's ochtends later licht, 's avonds vroeger donker en fris in de ochtend en in de avond. Maar zolang we dit nog mogen meemaken behoren we tot de gelukkigste mensen! Buiten dit werd ik gisteren tegen de avond ook gelukkig bij een horlogevriend die dit horloge te koop aanbood. Een mooie Omega Seamaster vintage met caliber 503. Even gekeken hoe het liep maar hij liep op -95 sec./24u en dat was veel. Toch gekocht, naar huis gereden en afgesteld tot op 1 sec./24u en dat is beduidend beter! Hij loopt werkelijk als een zonnetje en een onderhoud is niet nodig, zo gaf het toestel aan! Nou ja, je vindt natuurlijk altijd wel iets op een vintage uurwerk, ook deze heeft op de dial net boven 4u een kleine beschadiging op de wijzerplaat maar wat wil je, hij is van '52. Ik ben een aardig stuk jonger en bij mij zijn er al veel meer beschadigingen dan bij dit horloge en ik moet ook verder! Morgen verwacht ik een totaal ander horloge, wanneer ik dit heb ga ik dit ook in deze groep posten, altijd gezellig om het na een lange werkdag hier even over te hebben. Dit geldt ook voor de leden die reeds op pensioen zijn, want zij hebben altijd wel iets te doen overdag!
Mooie aanwinst gefeliciteerd!
Gaaf model!
Mooie aanwinst hoor, ik zou op zoek gaan naar een originele kroon, dat maakt 'm helemaal af imho. en natuurlijk een servicebeurtje (laten) geven ivm evt ingedroogde olie en vetten.
Overigens is cal. 503 pas in 1955 geïntroduceerd door Omega dus jouw horloge kan mi. niet uit 1952 stammen.
het is wel degelijk een 503. Dan is hij dus jonger! Een onderhoud is niet nodig en de kroon werd vroeger geleverd zonder teken van Omega in, daarom is het niet echt duidelijk of deze origineel is of niet.
Mijn beste,
Goed gedaan hoor!!
Een echte Vintage van een befaamd horlogehuis.
Ik wens je er een langdurige pols tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
Ik beweer nergens dat het geen 503 is hoor.
Adhv het serienr. op het uurwerkje kun je zien wanneer hij ong. uit de fabriek is gekomen.
De kroon op deze automaten is echt wel specifiek en deze lijkt er niet op
Hoe weet je dat een onderhoud niet nodig is?
edit:
Hij zou er als deze uit moeten zien
Mooie NA…bij twijfel altijd een service
ik had beter een foto van het uurwerk gemaakt dan kon ik precies zien van welk jaar hij was. Nu moest ik afgaan van datgene me gezegd werd. Een originele kroon heb ik wel, moet alleen zien welke hier precies op hoort. Volgens het afregel toestel is een onderhoud niet nodig. 1 rechte lijn zonder spikkels in het scherm wijst op een goed werk!
ja dat zie je als hij flink achter gaat lopen en spikkels in het afstel toestel heeft. Dan wordt het tijd. Zolang hij goed loopt en geen spikkels heeft, doe ik er niks aan!
deze is nog mooier!!
Tsja als je denkt dat een afregeltoestel alles zegt over de toestand van een uurwerkje dan laat ik je in die waan
Succes verder en veel draagplezier!
Hij is niet van mij hoor, is als voorbeeld
Zelf heb ik een Connie met cal. 503 gehad, die hebben weer een andere kroon nl. een zeskant…
Goh, toch voldoende. Aan de hand van voorbije horloges weet ik dat ik daarop kan vertrouwen. Loopt hij plots niet goed, dan krijgt hij een onderhoud! Zo eenvoudig is het!!
ja dat weet ik! Ook prachtige horloges hoor! Ik heb een 564 maar die is jonger.
Gefeliciteerd met deze kwieke senior die nog goed bij de tijd is!
Mooie aanwinst! Gefeliciteerd zoals Frans al aangeeft zou ik de kroon (laten) vervangen door een originele
ja ik twijfelde of deze eentje zou hebben die gesigneerd was of niet. Maar mijn andere Omega’s hebben die dus wel. Dus die komt er ook op!