Omega Seamaster Warranty

Goedemorgen allen,

Ik heb mijn Omega Seamaster 300m 4 jaar geleden nieuw via de grijze markt (chrono24) gekocht, dat was des tijds ruim 1000EU goedkoper dan in de winkel. Het is een full set en de warranty card is afgetekend 15/04/2022 door Omega Boutique in Deli Park, Medan.

Nu zijn vorige week mijn (stalen) horlogeband en clasp deels uitelkaar gevallen. Als ik Google mag geloven een vaker voorkomend probleem wat onder de 5 jaar garantie valt.

Kan ik het horloge naar Schaap & Citroen in Rotterdam brengen, of gaan zij moeilijk doen over het feit dat het horloge oorspronkelijk uit India komt? Moet ik van tevoren bellen, of kan ik gewoon langsgaan? Ik heb totaal geen ervaring met deze winkel of met hoe garantie op dit soort dure horloges wordt afgehandeld.

Naast het probleem met de horlogeband loopt het horloge ook meerdere secondes per dag, dat lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling, zeker niet binnen 5 jaar.

Alvast bedankt.

Gewoon langsgaan met de pas erbij, zij zullen waarschijnlijk wel een handling fee rekenen aangezien zijn niet de origineel verkopende partij zijn.

1 like

Ga ik doen. Bedankt voor de snelle reactie!

Lijkt mij inderdaad geen enkel probleem aangezien garantie bij Omega internationaal is, ze zullen wel iets aan handlingfee in rekening gaan brengen zoals @YY77 al opmerkte.

PS deze komt niet uit India maar uit Indonesie :wink:

2 likes

Handling fee factureren ze dan toch naar Omega lijkt me, wanneer het echt garantie is? Ik ben met mijn in het buitenland gekochte Breitling ook wel eens in NL naar een dealer gegaan voor een garantie kwestie, nooit een cent voor hoeven te betalen.

Vaak is het de AD die dat bij de klant moet ophalen, anders moeten ze de kosten van arbeid/verzendkosten voor hun eigen rekening nemen.

Ja, ergens begrijp ik het wel vanuit het perspectief van de juwelier, maar het voelt toch een beetje krom dat je een internationale garantie hebt, vervolgens een terechte garantieclaim hebt binnen de garantieperiode en er dan toch kosten aan verbonden zouden zijn.
Aan de andere kant is het allicht goedkoper dan naar Sumatra te vliegen voor TS.

1 like

Als het een (fabrieks) boutique zou je niet die kosten voor je kiezen krijgen.

:+1:

1 like