Omega Seamaster wijzerplaat

Beste forumleden,

Nu al een tijdje horloge/ Omega liefhebber. Vandaar mij maar eens aangemeld op dit forum. Draag nu sinds vorig jaar een moonswatch en ben van plan om toch maar eens een “echte” Omega aan te schaffen. Na verschillende modellen te hebben bezichtigd, besloten om voor een 25418000 te gaan. Wil het horloge met papieren aanschaffen wat het nog best lastig maakt om een mooie te vinden. Op dit moment staat er een 25418000 op Chrono24/ Marktplaats te koop bij een particulier. Dit horloge heeft bij Leon Martens (Maastricht) enkele maanden geleden een grote servicebeurt gehad waarbij onder andere de wijzerplaat en wijzers zijn vervangen. Dit omdat er in de originele wijzerplaat een stofje in het golfpatroon zat (was niet te verwijderen). De originele wijzerplaat is niet meer aanwezig, maar neem aan dat als de wijzerplaat vervangen wordt door Leon Martens dat dit dan een authentieke Omega wijzerplaat betreft. Zou het feit dat de wijzerplaat is vervangen, voor jullie een rede zijn om het horloge niet te kopen? Of is dit geen probleem omdat de wijzerplaat (hoogstwaarschijnlijk) wel authentiek is?

Ben benieuwd naar jullie mening. Alvast bedankt!

2 likes

Ten eerste, welkom op deze prachtig forum. Heel veel lees plezier!

Leon Martens is een officiële dealer en service center van Omega. Dit betekent dat ze alleen officiële onderdelen gebruiken bij een service beurt.

Voor mij zou het vervangen van de wijzerplaat niet een dealbreaker zijn.

EDIT: hier een linkje wat dit bevestigd: https://www.omegawatches.com/store/storedetails/7611

1 like

Er worden vaak platen vervangen. Zolang die wisselplaat type-correct en merkcorrect is, zou het mij niet storen.

Het ligt anders als een tritium horloge met mooi gepatineerde delen ineens terugkomt met een en al super luminova. Dan krijg je me goed ziek.

2 likes

Type, merk en tijdcorrect t liefst. Zeker langlopende referenties willen nog wel eens subtiel verschillen.

T swiss t, swiss, swiss made etc

Dit is huilen idd.

4 likes

Bedankt voor uw reactie. Volgens de papieren komt het horloge uit 1998. Dit zou dus betekenen dat het altijd al de super luminova variant geweest is.

1 like

Bedankt!

Nee hoor, dat is de periode van het overgaan.
Als een horloge een paar maanden in opslag heeft gelegen kan het dus prima een tritium-versie zijn.

Verkoopdatum is niet productiedatum…

1 like

Daar heeft u inderdaad een punt. Serienummer begint met 56. Dit zegt meer over de productiedatum als ik mij niet vergis.

1 like

Dat zegt al wat meer, maar niet alles.
Omega begon/begint niet jaarlijks met een nieuw nummer…

1 like

Bedankt voor de info!

1 like

Super mooi horloge, heb het horloge 1 jaar gedragen en nu 22 jaar netjes opgeborgen in mijn James Bond kastje. Ik heb dan de quartz " goldeneye" versie. Maar echt een pracht horloge om te zien👌🏻

Ben inderdaad ook opzoek naar de Quartz, uiteraard vanwege Goldeneye. Lijkt me lastig om je ervan te weerhouden hem te dragen, maar er naar kijken is natuurlijk al geweldig! Daarbij begint het horloge zeldzaam te worden in deze staat.

Klopt inderdaad de automaat is 25318000. Volgens mij zijn ze ook “redelijk” geprijst rond de 1500 toch?

Als je het serienummer hebt, zou je misschien hier het productiejaar kunnen vinden:

Volgens mij kruipt de prijs al wat omhoog.

Volgens mij had de Goldeneye versie nog de 60 clicks bezel

Zou goed kunnen. En had ook tritium.

Rond de €2500 al weer inmiddels. Met papieren en doos.

Bedankt! Ga het eens uitzoeken.

Zeker weten. Ik heb de mijne hier liggen, box, papers en vrijwel nieuwstaat, ongepolijst :blush:

Wauw! Niet te koop zeker?:stuck_out_tongue_winking_eye: