Omega Seamaster yachting

Ik kwam onlangs dit model van Omega tegen en vind de kleurrijke wijzerplaat erg geslaagd. Zijn er meer merken die met soortgelijke wijzerplaten werken? Ik zag o.a. een aantal Modellen van Tissot.

2 likes

Als je een donkergrijze plaat met kleurige accenten bedoelt: Seventies speedmasters hebben hier ook een handje van, m.n. de racing modellen maar ook andere mk ii. Dat laatste is prima googlebaar :wink:

1 like

Hema

Wakmann

4 likes

Google ook eens op omega soccer time :heart_eyes:

3 likes

Ik heb deze gehad, inmiddels een tijd geleden al verkocht, jammer genoeg.

4 likes

Er zijn er heel veel van.
Dit zijn ook wel een leuke voorbeelden.


https://www.omegawatches.com/images/Watches/Product_Presentation/Specialities/Olympic_collection_Rio_2016/Olympic_Specialities_Rio2016_Seamaster300_Detail_1_Big.jpg

3 likes

Ze waren er in de 70’s in overvloed, Seiko ook bijvoorbeeld.

4 likes

Heel erg mooi. Helaas zie ik prijzen van 4k en meer…zijn deze zo gewild?

Heel erg mooi. Zeker heel erg in waarde gestegen sinds je het horloge destijds verkocht hebt?

Gewild wel, maar 4K halen ze niet hoor. Mochten ze dat wel doen is de mijne per direct beschikbaar :smile:

Edit: maar die gaat voorlopig niet weg. Hier een plaatje:

4 likes

Het is zeker een plaatje😍

Ik ga Ebay eens goed in de gaten houden. Ik vind de Hema zoals geopperd door @Floris155 ook niet verkeerd trouwens…alleen het merk…

1 like

Er zijn genoeg mooie vintage chrono’s met valjoux uurwerken van minder bekende merken.
Bijvoorbeeld Aero die ik heb gehad.


Zoek anders eens op yachting of regatta dan zie je genoeg kleurrijke horloges voorbij komen.

2 likes

Dit is ook een ander model dan die ik postte.

1 like

Dat sowieso, maar afgezien daarvan had ik hem sowieso moeten houden.

Klopt, die jij postte is inderdaad de duurdere variant. Desalniettemin vind ik 4K iets teveel van het goede voor een soccer timer.

MarkII

2 likes

Ben ik met je eens hoor, ik zou er ook geen 4K voor over hebben. Maar aan de andere kant, als je ziet wat een beetje vintage Speedmaster tegenwoordig doet.

Jullie houden van kleurtjes?

2 likes

Dit model is er ook nog van Omega, de Seamaster Chronostop regatta. Zie hem alleen liever op een stalen band.

Seamaster en speedmaster is een wereld van verschil. Een Seamaster met 321 uurwerk doet vaak nog geen 4k hoor, terwijl als je naar Speedy’s kijkt…